تاریخ انتشار : دوشنبه 5 آبان 1399 - 20:47
کد خبر : 2916

تداوم سقوط شاخص در روز تجمع سهامداران

تداوم سقوط شاخص در روز تجمع سهامداران

در روزی که شاخص بورس و فرابورس به روند کاهشی خود ادامه داد، گروهی از سهامداران حقیقی نیز در برابر این سازمان تجمع برگزاری کردند و تلاش داشتند تا اعتراض خود را به گوش مدیران این سازمان برسانند.   شاخص کل بورس تهران امروز با ۳۷۴۶۵.۰۶ واحد کاهش معادل ۲.۷۳ درصد تا ۱,۳۳۶,۵۹۲.۷۶ واحدی کاهش

در روزی که شاخص بورس و فرابورس به روند کاهشی خود ادامه داد، گروهی از سهامداران حقیقی نیز در برابر این سازمان تجمع برگزاری کردند و تلاش داشتند تا اعتراض خود را به گوش مدیران این سازمان برسانند.

 

شاخص کل بورس تهران امروز با ۳۷۴۶۵.۰۶ واحد کاهش معادل ۲.۷۳ درصد تا ۱,۳۳۶,۵۹۲.۷۶ واحدی کاهش یافت و کف حمایتی بار دیگر شکست و نشان داد که شرایط بورس بسیار پیچیده شده است و تردیدها تا زمان انتخابات آمریکا، در حال افزایش است.

 

شاخص هم وزن بورس تهران هم با ۴۷۷۹.۵۹ واحد کاهش به ۳۸۴,۳۴۲.۵۳ واحدی رسید و سهامداران روز بدی را در این بازار سپری کردند.

 

امروز بیشترین تاثیر در کاهش شاخص بورس تهران را نمادهای «فولاد»، «فملی» و «تاپیکو» داشتند و در مقابل نمادهای «پاکشو»، «فخوز»، و «غزر» هم بیشترین تاثیر را بر افزایش شاخص داشتند.

 

میزان افزایش قیمت این نمادها آنقدر کم بود که نتوانست بازار را نجات دهد.

 

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس امروز، هم روز بدی داشت و با ۲۰۵.۰۸ واحد کاهش به ۱۶,۴۷۰.۶۳ واحدی رسید.

 

نمادهای «آریا»، «وسپهر» و «ذوب» بیشترین تاثیر منفی و نمادهای «ثباغ»، «بپاس» و «بساما» هم بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

 

امروز بازارهای موازی نیز روز خوبی نداشتند و قیمت طلا و ارز نیز کاهش محسوسی داشت.

 

در این شرایط اعتراض گروهی از سهامداران نشان داد که صبر آنان در حال به پایان رسیدن است و سهامداران خواستار اقدام اساسی از سوی دولت هستند.

 

حضور امروز «حسن قالیباف اصل» رئیس سازمان بورس در مجلس شورای اسلامی نیز به نتیجه خاصی نرسید و مشخص نیست که آیا اقدامات حمایتی همچون تزریق بخشی از صندوق توسعه ملی اتفاق خواهد افتاد یا خیر.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات