تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 مهر 1400 - 23:47
کد خبر : 10912

کش‌وقوس‌های روابط خارجی؛ از باکو تا سئول

کش‌وقوس‌های روابط خارجی؛ از باکو تا سئول

* به دنبال صدور فرمان ممنوعیت واردات لوازم خانگی از کره جنوبی، وزیر امور خارجه این کشور در تماس تلفنی با همتای ایرانی از این ممنوعیت ابراز نگرانی کرد.   * «یونهاپ» رسانه رسمی کره جنوبی نوشت وزیران امور خارجه ایران و کره درباره پول‌های بلوکه شده مذاکره کرده و قرار شده سئول بدهی‌های خود

* به دنبال صدور فرمان ممنوعیت واردات لوازم خانگی از کره جنوبی، وزیر امور خارجه این کشور در تماس تلفنی با همتای ایرانی از این ممنوعیت ابراز نگرانی کرد.

 

* «یونهاپ» رسانه رسمی کره جنوبی نوشت وزیران امور خارجه ایران و کره درباره پول‌های بلوکه شده مذاکره کرده و قرار شده سئول بدهی‌های خود را به شکل کمک‌های بشردوستانه پرداخت کند.

 

 

* به دنبال کارشکنی‌های جمهوری آذربایجان در ترانزیت ایران به سمت ارمنستان و نیز اعلام همکاری‌های نظامی باکو- تل‌آویو، «حسین امیرعبداللهیان» خطاب به سفیر جمهوری آذربایجان گفته تهران فعالیت رژیم صهیونیستی را علیه امنیت خود تحمل نمی‌کند.

 

* با وجود تنش در روابط تهران- باکو، وزیر کشور اظهار داشت همواره با جمهوری آذربایجان اعلام دوستی کرده‌ایم.

 

* بنا بر اعلام فرمانده نیروی زمینی ارتش، این نیرو در شمال غرب کشور رزمایش برگزار می‌کند. رسانه‌ها تصاویر مختلفی از ارسال نیرو و تجهیزات به مرز با آذربایجان مخابره کرده‌اند.

 

* سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام داشت مذاکرات هسته‌ای به زودی از سرگرفته می‌شود ولی ایران چیزی بیشتر از برجام را نخواهد پذیرفت. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا باز هم تاکید کرده اکنون زمان کلیدی مذاکره است.

 

* سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه امروز گفت روی چین برای اقناع ایران برای مذاکره حساب باز کرده‌ایم.

 

* نظرسنجی تازه «ایسپا» می‌گوید فقط ۳۹.۹ درصد به کنترل تورم و ۳۶.۸ درصد به رفع تحریم‌ها در دولت رئیسی امیدوارند. ۷۰.۸ درصد هم به تحقق وعده‌های واکسیناسیون و ۵۸ درصد به برخورد با فساد.

 

* بنا بر اعلام وزارت بهداشت، با عبور نواحی غربی از وضعیت بحرانی کرونایی، روند بستری در تمام استان‌ها کاهشی شده است. همچنین قرار است طرح قرنطینه هوشمند از دو هفته دیگر اجرایی شود.

 

* دومین محموله ۶میلیون دوزی هلال احمر، واکسن سینوفارم چینی برای تزریق به زیر ۱۷ ساله‌ها امروز وارد کشور شد.

 

* در دیدار وزیر صمت با رئیس بنیاد شهید، قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد نیاز فوری به واردات ۵ تا ۶ هزار خودرو برای جانبازان داریم. وزیر صمت هم گفته واردات خودرو تا پایان سال اشتباه است.

 

* «حسن رحیم پور ازغدی» می‌گوید سه چهار نفر اپوزسیون داریم که همگی جزو روسای جمهوری سابق بوده‌اند و روحانی هم در حال تبدیل به اپوزسیون است که بخاطر لوس‌بازی‌های موجود با آنان برخورد نشده است.

 

* به گفته «سیداحمد خاتمی» اهمیت تشکیل حوزه علمیه کمتر از ایجاد جمهوری اسلامی نبود. باید برای هر ۱۰ نفر یک طلبه موجود باشد. ارزیابی ارزهای دیجیتال در حوزه نشانگر به‌روز بودن آن است.

 

* نایب رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان رضوی اظهار داشت ۶۵ درصد بازنشستگان استان حداقل بگیرند و با چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اموراتشان را می‌گذرانند.

 

* در روزی که رسانه‌ها از دستورات جدید طالبان نظیر پخت کباب و سایر خوراکی‌های بدون بو و ممنوعیت عطر زدن زنان خبر دادند، تجمع اعتراضی زنان در کابل سرکوب شد. در همین حال وزیر خارجه قطر گفته نباید افغانستان تحت سلطه طالبان را منزوی ساخت.

 

* وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌هایی تازه را علیه حزب الله لبنان اعلام کرد. این تحریم‌ها با هماهنگی قطری‌ها بوده است.

 

* به گزارش ایران مامن، سفر رئیس قوه قضاییه به قزوین، رکوردشکنی آلودگی هوای تهران در نخستین هفته پاییز امسال، اعلام آمادگی ولیعهد سعودی برای پایان جنگ یمن، سفر اولین وزیر اسرائیلی به بحرین، حکم یک سال حبس برای سارکوزی رئیس جمهور اسبق فرانسه، درگذشت محمدحسن طریقت منفرد وزیر بهداشت دولت دهم و … از دیگر اخبار ۲۴ ساعت اخیر بود.

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات