تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 آبان 1399 - 19:20
کد خبر : 2947

کرونا و آماری که به لعنت خدا هم نمی‌ارزد

کرونا و آماری که به لعنت خدا هم نمی‌ارزد

چهارصدو‌پانزده‌نفر (۴۱۵)؛ این عددی است که امروز از قربانیان ۲۴ ساعت گذشته کرونا در ایران مخابره شد؛ این رقم نشان از رشد ۲۰درصدی تعداد قربانی‌ها دارد و از آن مهمتر بالاترین عددی است که به طور رسمی اعلام شده است.   از اول شروع مصیبت کرونا در ایران و جهان، اعداد و ارقام مبتلایان و

چهارصدو‌پانزده‌نفر (۴۱۵)؛ این عددی است که امروز از قربانیان ۲۴ ساعت گذشته کرونا در ایران مخابره شد؛ این رقم نشان از رشد ۲۰درصدی تعداد قربانی‌ها دارد و از آن مهمتر بالاترین عددی است که به طور رسمی اعلام شده است.

 

از اول شروع مصیبت کرونا در ایران و جهان، اعداد و ارقام مبتلایان و کشتگان ویروس، محل تردید و حتی نزاع بوده و این موضوع در ایران به دلیل شیوع بی‌اعتمادی در جامعه بیشتر به چشم می‌آید.

 

به گزارش ایران مامن، نگاهی به جداول و نمودارهایی که از ارقام اعلانی کشورها طی حدود هشت ماه گذشته انتشار یافته نشان می‌دهد که فراز و فرودهای آماری الزاما ارتباطی با افت‌وخیزهای کرونا در جوامع مختلف ندارد و این دولت‌ها هستند که به اقتضای شرایط و سیاست‌هایش دست به انتشار آمار می‌زنند.

 

نگاهی گذرا به اعداد و ارقام می‌گوید آمار قربانیان برخی کشورها مثل هند، ایران، ایتالیا و … در مقاطع زمانی چند هفته‌ای سیری خطی می‌یابد و در تعدادی مثل آمریکا، مکزیک و … در عرض یک شبانه‌روز افت و خیزهای چند برابری نشان می‌دهد.

 

زمینه‌سازی روانی برای اجرای طرح‌های مختلف، تشدید یا کاهش محدودیت‌های آمد و شد، تنظیم بازارهای مختلف و در مجموع مدیریت روانی جوامع ضرورت‌هایی است که می‌تواند خود را در آمار اعلانی از مبتلایان و قربانیان نشان دهد.

 

حتی این آمار می‌تواند در برخی کشورها و در بزنگاه‌هایی مثل انتخابات کارکردهایی سیاسی نیز پیدا کند.

 

نکته مهم این است که دولت‌ها هر طور که بخواهند و تصمیم بگیرند آمار خود را اعلام می‌کنند. مثلا انگلیسی‌ها کسانی را در آمار روزانه جانباختگان کرونا می‌گذارند که تا ۲۸ روز پس از مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش و ابتلا به کرونا، بمیرند.

 

به همین خاطر، برای درک واقعیت‌های کرونا بهتر است چشم از این آمار پوشید؛ مثل بسیاری از کسانی که عزیزانشان را بر اثر این ویروس از دست داده‌اند و واقعیت را نه در عدد و رقم بلکه در قطعات متوفیان کرونایی شهرهای مختلف به چشم دیده‌اند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات