تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 - 17:23
کد خبر : 3135

شوک بایدنی به بورس

شوک بایدنی به بورس

امروز بازار سرمایه به صورت کامل تحت الشعاع پیروزی احتمالی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات آمریکا قرار گرفت و باز هم سقوط کرد، اگرچه ناظران معتقدند این افت، موقت خواهد بود. شاخص کل بورس تهران امروز با ۲۷۷۰۲.۱۲ واحد کاهش معادل ۲.۱۵ درصد تا ۱,۲۶۲,۸۶۹.۵۹ واحدی کاهش پیدا کرد و همزمان قیمت‌ها در بازارهای موازی

امروز بازار سرمایه به صورت کامل تحت الشعاع پیروزی احتمالی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات آمریکا قرار گرفت و باز هم سقوط کرد، اگرچه ناظران معتقدند این افت، موقت خواهد بود.

شاخص کل بورس تهران امروز با ۲۷۷۰۲.۱۲ واحد کاهش معادل ۲.۱۵ درصد تا ۱,۲۶۲,۸۶۹.۵۹ واحدی کاهش پیدا کرد و همزمان قیمت‌ها در بازارهای موازی ارز و دلار نیز ریزش کردند.

شاخص هم وزن بورس تهران هم با ۳۳۱۵.۸۶ واحد کاهشی به ۳۷۱,۵۶۹.۰۲ واحدی رسید.

امروز بیشترین تاثیر در کاهش شاخص بورس تهران را نمادهای «فولاد»، «فملی» و «کگل» داشتند و در مقابل نمادهای «خودرو»، «خاهن»، و «پکرمان» هم بیشترین تاثیر را بر افزایش شاخص داشتند.

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس مسیر کاهشی را در پیش گرفت و با ۲۷۳.۰۲ واحد کاهش به ۱۵,۸۹۱.۷۶ واحدی رسید.

نمادهای «مارون»، «آریا» و «زاگرس» بیشترین تاثیر منفی و نمادهای «غصینو»، «بنو» و «سمگا» هم بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

به نظر می‌رسد پیروزی احتمالی بایدن باعث شده است تا با افت چشمگیر قیمت‌ها در بازارهای طلا و ارز، سهامداران نیز از کاهش درآمد شرکت‌ها نگران شوند، اما با توجه به ریزش بورس پس از انتخابات آمریکا، کارشناسان احتمال می‌دهند که بازار سرمایه به سرعت این شوک را از سر بگذراند و دوباره مسیر صعودی را در پیش بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

lewhqtriel یکشنبه , ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۴۸

Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات