تاریخ انتشار : دوشنبه 19 آبان 1399 - 15:00
کد خبر : 3173

سقوط در روز تجمع اعتراضی و آزادی نوسان‌گیری روزانه

سقوط در روز تجمع اعتراضی و آزادی نوسان‌گیری روزانه

امروز باز هم شاخص بازار سرمایه با افت مواجه شد، هرچند مدیران بازار سرمایه تصمیم گرفتند با آزادسازی مجدد نوسان‌گیری روزانه و ایجاد محدودیت در زمان پیش‌معاملات، اقدام دیگری را برای نجات این بازار از سقوط بیشتر صورت دهند.   شاخص کل بورس تهران امروز با ۲۵۳۶۸.۷۲ واحد کاهش معادل ۲.۰۴ درصد تا ۱,۲۱۵,۱۵۶.۲۷ واحدی

امروز باز هم شاخص بازار سرمایه با افت مواجه شد، هرچند مدیران بازار سرمایه تصمیم گرفتند با آزادسازی مجدد نوسان‌گیری روزانه و ایجاد محدودیت در زمان پیش‌معاملات، اقدام دیگری را برای نجات این بازار از سقوط بیشتر صورت دهند.

 

شاخص کل بورس تهران امروز با ۲۵۳۶۸.۷۲ واحد کاهش معادل ۲.۰۴ درصد تا ۱,۲۱۵,۱۵۶.۲۷ واحدی کاهش پیدا کرد و نشان داد که افزایش مجدد قیمت طلا و ارز نمی‌تواند مانع از ریزش بیشتر در بازار سرمایه شود.

 

شاخص هم وزن بورس تهران هم با ۲۷۹۴.۶۰ واحد کاهشی به ۳۶۶,۰۸۰.۳۱ واحدی رسید.

 

امروز بیشترین تاثیر در کاهش شاخص بورس تهران را نمادهای «فولاد»، «فملی» و «کگل» داشتند و در مقابل نمادهای «رانفور»، «پاکشو»، و «سیتا» هم بیشترین تاثیر را بر افزایش شاخص داشتند.

 

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس مسیر کاهشی را در پیش گرفت و با ۱۳۴.۴۲ واحد کاهش به ۱۵,۴۸۳.۵۸ واحدی رسید.

 

نمادهای «صبا»، «کگهر» و «هرمز» بیشترین تاثیر منفی و نمادهای «آریا»، «غصینو» و «بگیلان» هم بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

 

امروز برخی سهامداران خسته از ریزش بی‌وقفه بازار در برابر ساختمان بورس و اوراق بهادار دست به تجمع زدند و خواهان پاسخگویی مسئولان شدند.

 

این در حالی بود که ارزش معاملات در بورس و فرابورس بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشت که نشان داد می‌توان به بهبود وضعیت بازار امیدوار بود.

 

همچنین لغو ممنوعیت نوسان‌گیری روزانه نشان داد که طرح ممنوعیت روزانه نوسان‌گیری نیز نمی تواند نتیجه‌بخش باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات