تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1399 - 17:07
کد خبر : 3372

بازاری که با «شستا» هم سبز ماند

بازاری که با «شستا» هم سبز ماند

امروز با بازگشایی ناگهانی نماد «شستا» و در حالی که پیش‌بینی‌های قبلی مبنی بر این بود که با این بازگشایی، شاخص ریزش کند، اما شاخص همچنان سبز ماند و نشان داد که پایان ریزش‌ها نزدیک است. به نظر می‌رسد «خرس» بازار سرمایه ایران اکنون با آغاز فصل سرد به جای خود باز می‌گردد و «گاو»

امروز با بازگشایی ناگهانی نماد «شستا» و در حالی که پیش‌بینی‌های قبلی مبنی بر این بود که با این بازگشایی، شاخص ریزش کند، اما شاخص همچنان سبز ماند و نشان داد که پایان ریزش‌ها نزدیک است.

به نظر می‌رسد «خرس» بازار سرمایه ایران اکنون با آغاز فصل سرد به جای خود باز می‌گردد و «گاو» بازار، آماده جهیدن است.

شاخص کل بورس تهران امروز با ۲۳۱۰۶.۳۱ واحد افزایش معادل ۱.۸۱ درصد تا ۱,۲۹۶,۹۵۳.۴۰ واحدی افزایش یافت. این در حالی بود که تنها نماد «شستا»، ۱۳۴۹۹ واحد از این افزایش را کم کرد و بازگشایی آن مانع از شکستن سقف یک میلیون و سیصدهزار واحدی شد.

شاخص هم وزن بورس تهران هم با ۴۵۹۲.۰۸ واحدد افزایش به ۳۷۴,۷۴۲.۰۴ واحدی رسید؛ عددی که از یکپارچگی وضعیت صعودی بازار حکایت می‌کند.

امروز بیشترین تاثیر در افزایش شاخص بورس تهران را نمادهای «سه ف بزرگ» یعنی «فولاد»، «فملی» و «فارس» داشتند و در مقابل نمادهای «شستا»، «پاکشو»، و «فخاس» هم بیشترین تاثیر را بر کاهش شاخص داشتند.

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس هم مسیر افزایشی را ادامه داد و با ۲۵۱.۹۱ واحد افزایش به ۱۶,۳۴۸.۶۶ واحدی رسید.

نمادهای «صبا»، «هرمز» و «ذوب» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «تبرک»، «پیزد» و «ثباغ» هم بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

امروز و با بازگشایی نماد «شستا» و سبز باقی ماندن شاخص، عملاً ترس بازار ریخت و ناشران به سرعت در حال تدوین برنامه برای اعلام اخبار «افشای الف» خود هستند.

در نتیجه به نظر می‌رسد روند بازار همچنان صعودی باقی بماند. به ویژه آنکه تردیدهایی جدی بر بازارهای موازی ارز، طلا، مسکن و خودرو حاکم شده است و این احتمال وجود دارد که منابع سرگردان در آن بازارها به سرعت به بازار سرمایه بازگردند؛ وضعی که موجب رونق بیش از پیش این بازار خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات