تاریخ انتشار : جمعه 30 آبان 1399 - 17:50
کد خبر : 3437

بازار ارز؛ آبان چگونه تمام شد و آذر چطور شروع می‌شود؟

بازار ارز؛ آبان چگونه تمام شد و آذر چطور شروع می‌شود؟

بازار ارز در هفته‌ای که که گذشت و در ادامه روند کاهش قیمتی هفته‌های گذشته، شاهد تثبیت قیمت دلار در کانال ۲۵ هزار تومان و یورو در کانال ۳۰ هزار تومان بود.   طی هفته پایانی آبان که به اذعان شاهدان عینی، با استقبال کمتر خریداران ارز هم مواجه بود، قیمت دلار در صرافی‌های بانکی

بازار ارز در هفته‌ای که که گذشت و در ادامه روند کاهش قیمتی هفته‌های گذشته، شاهد تثبیت قیمت دلار در کانال ۲۵ هزار تومان و یورو در کانال ۳۰ هزار تومان بود.

 

طی هفته پایانی آبان که به اذعان شاهدان عینی، با استقبال کمتر خریداران ارز هم مواجه بود، قیمت دلار در صرافی‌های بانکی یک هزار و ۱۳۰ تومان و قیمت یورو هم یک هزار و ۳۷۰ تومان کاهش داشت.

 

معاملات بازار ارز در هفته‌ای که گذشت کار خود را تحت تاثیر مجموعه اقدامات و هشدارهایی آغاز کرد که بانک مرکزی در هفته پیش از آن علیه فعالان غیرمجاز در معاملات فردایی و معاملات شبانه، انجام داده بود.

 

بر اثر اقداماتی مثل دستگیری برخی از دلالان بازار ارز، کانال‌های اعلام نرخ لحظه‌ای در روزهای ابتدایی هفته آخر آبان روند اعلام نرخ‌های خود را تغییر دادند.

 

به گزارش ایرنا، بعضی از این کانال ها در روزهای شنبه و یکشنبه، اعلام نرخ لحظه‌ای را تعطیل کرده بودند و بعضی دیگر تنها تا در ساعات فعالیت صرافی ها نرخ‌های لحظه ای را اعلام می کردند. همچنین، معاملات شبانه ارز در روزهای ابتدایی هفته تعطیل بود.

 

این روند از روز سه شنبه به تدریج تغییر کرد و برخی کانال‌ها از این روز اعلام نرخ معاملات شبانه را آغاز کردند. روندی که در برخی از این کانال‌ها مجددا از روز چهارشنبه آن را متوقف کردند و در برخی دیگر اما همچنان ادامه پیدا کرد.

 

با این حال، این نرخ‌گذاری‌های شبانه، در روند کلی بازار این هفته تغییر محسوسی ایجاد نکرد.

 

انجام معاملات شنبه‌ای هم از روز سه‌شنبه در بازار انجام شد که نشان داد فعالان این معاملات انتظار ندارند در هفته اول آذر نیز در روند کاهشی قیمت ارز تغییری ایجاد شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات