تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399 - 14:05
کد خبر : 3535

ظلم مضاعف ایران‌خودرو در حق حواله‌داران خودروی سیاسی دنا پلاس اتومات

ظلم مضاعف ایران‌خودرو در حق حواله‌داران خودروی سیاسی دنا پلاس اتومات

در حالی که قیمت در اکثر بازارها به خصوص بازار خودرو در سراشیبی سقوط قرار گرفته و بسیاری از خودروها کاهش بیشتر از ۳۰ درصدی داشته‌اند و بر اساس آمار موجود قیمت دنا پلاس اتومات در بازار آزاد به زیر ۴۵۰ میلیون تومان رسیده، شرکت ایران خودرو در اقدامی عجیب نه تنها قیمت ۲۵۲ میلیونی

در حالی که قیمت در اکثر بازارها به خصوص بازار خودرو در سراشیبی سقوط قرار گرفته و بسیاری از خودروها کاهش بیشتر از ۳۰ درصدی داشته‌اند و بر اساس آمار موجود قیمت دنا پلاس اتومات در بازار آزاد به زیر ۴۵۰ میلیون تومان رسیده، شرکت ایران خودرو در اقدامی عجیب نه تنها قیمت ۲۵۲ میلیونی را کاهش نداده بلکه با بالا بردن حدوده ۴۰ میلیونی، قیمت تحویل تیرماه را به رقم نجومی-کهکشانی ۲۹۱ میلیون تومان رسانده و داغ خریداران را تازه کرده است.

 

چندی قبل بود که رسانه‌ها از افزایش عجیب و غریب قیمت خودرو دنا پلاس اتومات توربو شارژ در بازار خبر دادند و حتی رقم‌های ششصد تا هفتصد میلیونی این خودرو در بازار آزاد مطرح شد.

 

در کنار طرح این ادعای تقریبا واهی و خیالی، بحث واگذاری این خودرو به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دنا پلاس اتومات را در بدو ورود به بازار تبدیل به سیاسی‌ترین اتومبیل این روزهای ایران کرد؛ ادعاهایی که البته خیلی زود مشخص شد در واقعیت مصداق چندانی نداشته و به نظر بسیاری از ثبت نام کنندگان این خودرو خبرسازی های مربوط به قیمت بالای این خودرو در بازار عمدتاً  بهانه ای برای قیمت گذاری بالای ۲۵۰ میلیون تومان در کارخانه بوده است.

 

در همان مقطع برخی از خریداران به نقل از مسئولان ایران خودرو مدعی شده بودند که مسئولان ایران خودرو و حتی شورای رقابت با اشاره به قیمت بالای بازار آزاد این خودرو، رقم بالای ۲۵۰ میلیونی کارخانه را توجیه و هرگونه اعتراضی را رد کرده اند.

اقدام اخیر در اعلام رقم ۲۹۱ میلیونی ظلمی مضاعف در حق شهروندانی است که به خیال خودشان در طرح مشارکت در تولید با هدف حمایت از تولید ملی ثبت نام کرده بودند و حال احساس می کنند که نقره داغ شده اند.

 

این اختلاف حدوده ۴۰ میلیونی در حالی است که این حواله داران دقیقا در یک زمان با حواله داران موعد تحویل بهار ثبت نام نموده اند. نکته بسیار عجیب دیگر اینکه شرکت ایران خودرو برای آن دسته از حواله داران موعد تحویل بهار ۱۳۹۹ که امکان تکمیل وجه با قیمت نهایی ۲۵۲ میلیونی را نداشتند طرح تبدیل به هفت خودرو از جمله دنا پلاس ساده و پژو پارس اتومات گذاشته بود حال آنکه بررسی های خبرنگار ایران مامن نشان می دهد تا این لحظه شرکت ایران خودرو برای گذاشتن طرح تبدیل اقدام نکرده است؛ موضوعی که سرگشتگی و استیصال این شهروندان را با خود به همراه داشته و خیلی از حواله داران با انتقاد از اینکه دعوتنامه ها دقیقا همزمان با آغاز تعطیلی دو هفته ای بسیاری از مشاغل صادر شده از مسئولان خواسته اند به این اقدام ناعادلانه هم رسیدگی شود.

 

برخی از دارندگان حواله این خودرو مدعی شده اند روابط عمومی شرکت ایران خودرو در پاسخ به برخی از مشتریان که به خیال خودشان در لبیک به منویات رهبر انقلاب اسلامی و در سال جهش تولید در طرح حمایت از تولید کالای ایرانی شرکت کرده بودند گفته که اگر توان تکمل وجه خود را ندارند میتوانند مبلغ هشتاد میلیونی که خرداد ۱۳۹۸ به حساب شرکت واریز کرده اند را به همراه حدوده ۱۵ میلیون سود دریافت نمایند و قرارداد را باطل کنند. این در حالی است که بر اساس شواهد و قرائن موجود در آن مقطع زمانی قیمت دلار حدوده ۱۱ هزار تومان بوده است.

 

نکته پایانی آنکه اصلی ترین مطالبه این دسته از شهروندان حامی تولیدات داخلی  کاهش قیمت به همان قیمت تحویلی های موعد بهار ۱۳۹۹ است. گفتنی است گذاشتن طرح تبدیل به خودروهای ارزانتر ایران خودرو (نظیر آنچه برای موعد تحویل بهار اتفاق افتاد) برای آن دسته از افرادی که توان پرداخت مبلغ ۱۹۰ میلون تومانی را ندارند دیگر خواسته به حق و منطقی این دسته از شهروندان است که به گمان خودشان در طرح حمایت از تولید ملی مشارکت نموده اند اما حالا احساس میکنند که نقره داغ شده اند. موضوعی که تنها با پیگیری مسئولان مربوطه میسر خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 18 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 16
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس سه شنبه , ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱

چه عجب یکی صدای مارو شنید

مهیار سه شنبه , ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶

به خدا ظلم با این قیمت

سهیلا سه شنبه , ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳

اقا دمتون گرم واقعا ممنونم که به داد مردم رسیدگی کردید
خدا خیرتون بده

ایران مامن سه شنبه , ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰

ممنون از شما دوستانی که دیدگاهتون رو می نویسید

مصطفی سه شنبه , ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴

سلام. قیمت بهار شون حداقل 90 میلیون گرون فروشی داره.
قیمت تابستون هم 130 میلیون گرون فروشی داره.
فقط باید شکایت حقوقی بکنیم ازشون!!!!

صمدی سه شنبه , ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴

سپاس فراوان از سایت وزین شما
ممنون که صدای مردمید
واقعا با این قیمت گذایی ظلم عجیبی به حواله داران رفته
لطفا پیگیریهاتون در این زمینه رو ادامه بدید بلکه مسئولان شرکت ایران خودرو به خودشون بیان تدبیری بکنن برای مشکل ما

ایران مامن چهارشنبه , ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱

تشکر از شما که مخاطب ما هستید. حتما پیگیری میکنیم و استقبال میکنیم از هر اطلاعات تکمیلی در این زمینه

محمد چهارشنبه , ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰:۰۷

بیداد انحصار

داریوش چهارشنبه , ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۸:۱۱

سلام
واقعا باید یکی جلوی این ظلم رو بگیره قرار بود این خودرو ۱۶۰حساب بشه حالا ی گیربکس و ی توربو به اندازه ی ماشین دنا پلاس دیگه برامون حساب شده

مجید چهارشنبه , ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۸:۲۷

ظلم بالاتر از این برای مصرف کننده نیست
نمایندگی میگه اگه نداری تکمیل وجه کنی تنها راهش اینه که حوالت رو بدی به من …

میرغیاث شنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۶:۳۷

از زمان انتشار این گزارش قشنگ خودرو ۲ برابر شده نرخش. انچه شنیده نمیشه صدای مزدمه

صاحبی شنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۶:۳۹

زور پلیس هم نمیرسه بهشون#ایربگ_گیت

مسعود نوری شنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۶:۴۰

در انتظار جابجایی مافیاها. خوش آمد خدمت مافیای واردات

صادق مختاران شنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۶:۴۱

کارزار تحریم آشغال‌سازان راه بندازید

محبت زاده شنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۶:۴۲

ممنون بابت این مطلب

صفا هشترودی دوشنبه , ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۵

به امید گشایش واردات و سقوط خودروسازان ظالم

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات