تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400 - 11:29
کد خبر : 11695

سکه اقتصاد دنیا پای فواره رومی می‌ماند؟

سکه اقتصاد دنیا پای فواره رومی می‌ماند؟

در پایان اجلاس ۲۰ قدرت اقتصادی جهان، رهبران کشورهای حاضر در جی۲۰ کنار هم عکس یادگاری گرفتند.   مکانی که برای این عکس یادگاری انتخاب شد بسیار سمبولیک بود؛ «فواره تروی» (Fontana di Trevi) اثری هنری دوره باروک که از جاذبه‌های مهم رم پایتخت ایتالیا و میزبان امسال جی ۲۰ به شمار می‌آید.    

در پایان اجلاس ۲۰ قدرت اقتصادی جهان، رهبران کشورهای حاضر در جی۲۰ کنار هم عکس یادگاری گرفتند.

 

مکانی که برای این عکس یادگاری انتخاب شد بسیار سمبولیک بود؛ «فواره تروی» (Fontana di Trevi) اثری هنری دوره باروک که از جاذبه‌های مهم رم پایتخت ایتالیا و میزبان امسال جی ۲۰ به شمار می‌آید.

 

 

فواره تروی با ارتفاع ۲۶ متری جایی است که بر اساس اساطیر رومی، دوشیزه‌ای جوان سربازان تشنه را به سمت آن راهنمایی کرد و سرچشمه‌ای تازه را برای رومی‌ها آشکار کرد. بر اساس سنت‌های باستانی اگر کسی در آبنما سکه پرتاب کند دوباره سالم به رم برخواهد گشت.

 

و اما رهبران کشورهای ثروتمند جهان در شرایط در رم گردهم ‌آمدند که سران روسیه و چین تصمیم گرفتند به صورت مجازی در نشست رم حضور یابند؛ وضعیتی به مذاق رهبران غربی خوش نیامد و «جو بایدن» چین و روسیه را به انفعال در مورد مشکلات آب و هوایی که در کنار کرونا از محورهای اصلی جی ۲۰ بود، متهم کرد.

 

 

بعد از جی ۲۰ بسیاری از روسای کشورها به گلاسکو اسکاتلند رفتند تا در اجلاس آب و هوایی شرکت کنند.

 

در اجلاس رم وجود شکاف‌ها میان قدرت های شرقی چین و روسیه با غربی‌ها بسیار به چشم آمد؛ از تعهدات زیست‌محیطی تا برجام و … و عکس یادگاری رم هم جنبه‌ها سمبولیک به این افتراق داد. حالا بسیاری می‌پرسند آیا آبنمای تروی خواهد توانست سکه اقتصاد جهان را باز هم طی سالیان طولانی در خود نگاه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات