تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 - 21:53
کد خبر : 3759

شاخص در آستانه شکستن سقفی محکم

شاخص در آستانه شکستن سقفی محکم

امروز بازار باز هم رنگ مثبت به خود دید و به رغم سرخی ساعات آغازین روز، در ساعت پایانی، بازار سرمایه دوباره به رنگ سبز درآمد.   شاخص کل بورس تهران امروز با ۱۹۷۳۰.۲۶ واحد افزایش معادل ۱.۳۴ درصد تا ۱,۴۹۰,۷۱۰.۷۳ واحدی بالا رفت و در این امکان وجود دارد که شاخص فردا در یک

امروز بازار باز هم رنگ مثبت به خود دید و به رغم سرخی ساعات آغازین روز، در ساعت پایانی، بازار سرمایه دوباره به رنگ سبز درآمد.

 

شاخص کل بورس تهران امروز با ۱۹۷۳۰.۲۶ واحد افزایش معادل ۱.۳۴ درصد تا ۱,۴۹۰,۷۱۰.۷۳ واحدی بالا رفت و در این امکان وجود دارد که شاخص فردا در یک حرکت، سقف یک میلیون و پانصد هزار واحدی را بشکافد و به کانال بالاتر بازگردد.

 

امروز پس از ساعت‌ها کش و قوس، نمادهایی چون «خودرو» و «شستا» مثبت شدند و نماد «پالایش یکم» اگرچه در قیمت پایانی خود سرخ ماند، اما در قیمتی مثبت آخرین معامله خود را ثبت کرد.

 

شاخص هم وزن بورس تهران هم با ۸۶۹۳.۵۶ واحد افزایش به ۴۳۱,۸۶۱.۳۱ واحدی رسید و نشان داد که شرکت‌های کوچک‌تر می‌توانند در بالا رفتن ارزش شاخص، بسیار موثر باشند.

 

امروز نمادهای «فارس»، «کگل» و «کچاد» بیشترین اثر مثبت و نمادهای «شپنا»، «شتران» و «شبندر» بیشتر اثر منفی را بر شاخص داشتند.

 

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس هم افزایش پیدا کرد و با ۳۳۸.۷۳ واحد افزایش به ۱۸,۸۰۴.۲۸ واحدی رسید و نشان داد که وضعیت فرابورس، امروز بهتر از روز چهارشنبه بوده است.

 

نمادهای «مارون»، «دی» و «غصینو» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «دماوند»، «شاوان» و «بکهنوج» هم بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

 

امروز را باید روز خوب گروه «مواد و محصولات دارویی»، «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات»، «واسطه‌گری‌های مالی» و «خودرویی‌ها» دانست.

 

این گروه‌ها تحت تاثیر حواشی مربوط به لایحه بودجه و برخی پالس‌های جدید درباره احتمالات مربوط به تغییر در سیاست‌های گمرکی، با افزایش ارزش مواجه شدند.

 

حال باید دید آیا در روزهای آینده و در مسیر تصویب مواد مختلف لایحه بودجه، امیدها به افزایش ارزش‌ این شرکت‌ها باقی خواهد ماند یا خیر.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات