تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اسفند 1399 - 22:57
کد خبر : 6477

توسل دولت به تعاونی‌ و بازارچه‌های مرزی

توسل دولت به تعاونی‌ و بازارچه‌های مرزی

هیات دولت در جلسه امروز یکشنبه ۲۴ اسفندماه مصوب کرد واردات کالاهای اساسی، ضروری و میوه بدون الزام به ارائه گواهی‌هایی مثل  GMP (استاندارد بین‌المللی شرایط مطلوب و بهداشتی تولید) انجام شده و در شبکه توزیع عرضه شود.   این اقلام عبارت است از برنج، چای، دانه‌های روغنی، نهاده‌های دامی، دام زنده، گوشت گاو و

هیات دولت در جلسه امروز یکشنبه ۲۴ اسفندماه مصوب کرد واردات کالاهای اساسی، ضروری و میوه بدون الزام به ارائه گواهی‌هایی مثل  GMP (استاندارد بین‌المللی شرایط مطلوب و بهداشتی تولید) انجام شده و در شبکه توزیع عرضه شود.

 

این اقلام عبارت است از برنج، چای، دانه‌های روغنی، نهاده‌های دامی، دام زنده، گوشت گاو و گوساله و حتی مغز گردو، نارنگی و میوه‌های گرمسیری.

به موجب تصمیم دولت، واردات این کالاها پس از بررسی‌های سریع قرنطینه‌ای در مرزها از سوی شرکت‌های تعاونی مرزنشین و پیله وران از محل صادرات یکدیگر در سال های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ خارج از سهمیه ارزی و مقدار تعیین شده صورت می‌گیرد.

 

به گزارش ایران مامن، کارت‌های الکترونیک مبادلات مرزی آذربایجان غربی، بوشهر، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خوزستان، کردستان و هرمزگان به صورت سیستمی برای یک دوره یک‌ساله تا پایان سال ۱۴۰۰ تمدید و بازارچه های مرزی شرقی برای واردات کالا از تخفیف سود بازرگانی ۲۰ درصد برخوردار می شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات