تاریخ انتشار : دوشنبه 1 دی 1399 - 23:01
کد خبر : 4139

بورس در وضعیتی پیچیده

بورس در وضعیتی پیچیده

امروز (اول دی‌ماه) در حالی شاخص کل بورس تهران با کاهش مواجه شد که شاخص هم‌وزن و شاخص کل فرابورس، افزایش داشتند.   این مسئله نشان می‌دهد که سهم‌های شاخص ساز با افت قیمت مواجه شده‌اند؛ اما در مقابل بازار برای سهم‌های کوچک‌تر بسیار مناسب است.   شاخص بازار در شرایط فعلی در میانه کانال

امروز (اول دی‌ماه) در حالی شاخص کل بورس تهران با کاهش مواجه شد که شاخص هم‌وزن و شاخص کل فرابورس، افزایش داشتند.

 

این مسئله نشان می‌دهد که سهم‌های شاخص ساز با افت قیمت مواجه شده‌اند؛ اما در مقابل بازار برای سهم‌های کوچک‌تر بسیار مناسب است.

 

شاخص بازار در شرایط فعلی در میانه کانال یک میلیون و چهارصدهزار واحدی در نوسان است و کارشناسان از پیچیدگی خاص بازار سرمایه در شرایط کنونی سخن می‌گویند؛ پیچیدگی که پیش‌بینی آینده بازار را بسیار دشوار می‌کند.

 

به گزارش ایران مامن، در روز جاری نمادهای گروه دارویی در حالی با افزایش قیمت مواجه شدند که ارزش نماد «پالایش یکم» یا همان «دارا دوم» باز هم کاهش یافت و به زیر ۹ هزارتومان رسید؛ رقمی که با واکنش منفی سهامداران خرد مواجه شده است و بسیاری از دارندگان این نماد، از کاهش مداوم ارزش آن گلایه دارند. با این حال صف فروش این نماد همچنان قابل توجه است و باز هم برخی سهامداران حاضرند با ضرر از این سهم خارج شوند.

 

امروز در بازارهای موازی قیمت سکه باز هم اندکی کاهش یافت و در مقابل قیمت دلار اندکی بیشتر شد.

 

این وضعیت نشان از وجود نوسانات در بازارهای موازی دارد و قابل توجه است.

 

امروز وزرای خارجه ایران و ۵ عضو باقی مانده برجام همراه با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان نشست خود در بیانیه‌ای ضمن تأکید بر تعهد خود در قبال حفظ برجام، اعلام کردند که قطعنامه ٢٢٣١ همچنان کاملا لازم الاجرا است؛ موضعی که نشان از افق‌های روشن برای پرونده برجام دارد و می‌تواند روزهای آینده بر روند معاملات نیز تاثیراتی مثبت بگذارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات