تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 دی 1399 - 22:52
کد خبر : 4180

پیامی از دولت آمریکا برای مذاکره با ایران

پیامی از دولت آمریکا برای مذاکره با ایران

پنج‌شنبه ۴ دى ۱۳۷۶ / ۲۴ شعبان ۱۴۱۸ / ۲۵ دسامبر ۱۹۹۷ ساعت هشت و نیم صبح، با هلى‌کوپتر براى سخنرانى در جلسه اعزام مُبلغان ماه رمضان، به سوى قم پروازکردیم. ساعت نُه و نیم در محل سپاه فرودآمدیم. به سالن عظیم زیرزمین مدرسه فیضیه رفتیم ‏که با کمک آیت‌الله خامنه‌اى ساخته شده است؛ مملو

پنج‌شنبه ۴ دى ۱۳۷۶ / ۲۴ شعبان ۱۴۱۸ / ۲۵ دسامبر ۱۹۹۷

ساعت هشت و نیم صبح، با هلى‌کوپتر براى سخنرانى در جلسه اعزام مُبلغان ماه رمضان، به سوى قم پروازکردیم. ساعت نُه و نیم در محل سپاه فرودآمدیم.
به سالن عظیم زیرزمین مدرسه فیضیه رفتیم ‏که با کمک آیت‌الله خامنه‌اى ساخته شده است؛ مملو از جمعیت بود و جمعیت اضافى، در صحن مدرسه و حجره، از طریق بلندگو از مراسم استفاده مى‌کردند.
سخنرانى مفصلى ایراد کردم. حدود یک ساعت و نیم طول کشید. به ظهر نزدیک شدیم و فرصتى براى سئوال و جواب نبود. تاریخ نفوذ و توسعه شیعه در ایران و نقش تاریخى روحانیت در بستر فرهنگ تشیع در طول تاریخ بعد از اسلام را توضیح دادم و اهمیت روح انقلاب و نقش امام و حوزه‌ها و ضرورت حفظ این مسیر و این نفوذ و شرایط مُبلغ و مُبلغ صالح و توطئه تضعیف روحانیت و ولایت‏ فقیه و نقش سازندگى در تقویت انقلاب را گفتم.

بعد از سخنرانى، فشار و احساسات و هجوم طلاب به حدی بود که نتوانستم با علماى حاضر خداحافظى‏ کنم.

 

شنبه ۶ دى ۱۳۷۶

آقاى خاتمى رییس‏ جمهور به دفترم آمد. خبر داد که پس از اظهارات ایشان در مورد صحبت با مردم آمریکا و جوسازى رسانه‌هاى غربى در خصوص تمایل ایران به مذاکره با آمریکا، پیامى از سوى دولت آمریکا – از طریق حافظ منافع‏شان، سوییس- رسیده که اظهار آمادگى براى مذاکره کرده‌اند. موضوعات قابل طرح از سوى خودشان را نوشته‌اند و افرادشان را تعیین‏ کرده‌اند. گفته‌اند باید خبر مذاکرات هم داده شود و ایران هم هر موضوعى را بخواهد مى‌تواند مطرح کند؛ تقریباً همان چیزى‏ که در اظهارات علنى گفته‌اند. براى کیفیت جواب، مشورت‏ کرد. گفتم قبلاً نظر رهبرى را بگیرند و سپس مذاکره کنیم.

یکشنبه ۷ دى ۱۳۷۶

آقاى علی عسکرى، مدیرعامل فروشگاه‌هاى رفاه آمد. گزارش وضع را داد و گفت چون آقاى خاتمى شرایط او را نپذیرفته، براى اداره تعاون به سپاه برگشته است. از من براى اقدام جهت بهتر کردن زندگى پرسنل سپاهی، کمک خواست.
آقاى طبسى آمدند. درباره انتخابات خبرگان و مسایل اخیر قم و مشهد براى تضعیف رهبرى و جلسه آینده خبرگان در مشهد صحبت‏ کردیم.

آقاى مسعودى خمینى تولیت آستان‏ حضرت معصومه آمد. اوضاع قم را گفت و راجع به نظر علماى قم در مورد مرجعیت آیت‌الله خامنه‌اى که مخالف‌‏اند و نیز ضرورت برخورد مدبرانه با مسأله آیت‌‏الله منتظرى. براى عمران اطراف حرم استمداد کرد.

 

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات