تاریخ انتشار : جمعه 5 دی 1399 - 18:39
کد خبر : 4214

سیاسی‌ترین واکسن جهان برای ایران

سیاسی‌ترین واکسن جهان برای ایران

طی روزهای گذشته هر چند سیاستمدارانی چون جو بایدن و نتانیاهو و … پیش چشم رسانه‌ها آستینشان را برای زدن واکسن کرونا بالا زدند اما در هیچ کشوری واکسیناسیون کرونا به اندازه ایران سیاسی نشده است.   به گزارش ایران مامن، چند روز پیش بود که علی مطهری نماینده سابق تهران توییت کرد: به خاطر

طی روزهای گذشته هر چند سیاستمدارانی چون جو بایدن و نتانیاهو و … پیش چشم رسانه‌ها آستینشان را برای زدن واکسن کرونا بالا زدند اما در هیچ کشوری واکسیناسیون کرونا به اندازه ایران سیاسی نشده است.

 

به گزارش ایران مامن، چند روز پیش بود که علی مطهری نماینده سابق تهران توییت کرد: به خاطر این که در لیست سیاه FATF قرار داریم نتوانستیم ۵۰میلیون دلار مبلغ سهمیه ایران از واکسن کرونای سازمان جهانی بهداشت برای ۸میلیون ایرانی را منتقل کنیم و سهمیه ایران باطل شد. مجمع تشخیص مصلحت نظام باید پاسخگو باشد.

 

بعد از این سخنان بود که وزیر بهداشت اعلام کرد FATF ربطی به واکسن ندارد و رئیس‌کل بانک مرکزی هم پنجشنبه‌شب از جور شدن پول و راه تهیه واکسن خارجی خبر داد.

 

در تایید واکسن ایرانی، مشاور عالی وزیر بهداشت گفته والله ذره‌ای به این واکسن شک ندارم. مردم نباید درباره واکسن‌های خارجی گول بخورند. بعضی در ذهن مردم جا انداخته‌اند که با خرید واکسن خارجی حتما از کرونا نجات پیدا می‌کنیم.

 

در این شرایط و در حالی که مطالبه گسترده‌ای در فضای مجازی و نیز افکار عمومی برای تهیه واکسن خارجی به چشم می‌خورد، محمدجواد لاریجانی می‌گوید طرح این مطالبه و گسترش آن در جهت تضعیف روحیه ملت ایران است تا تن به FATF بدهیم.

 

از سوی دیگر برخی رسانه‌های منتقد دولت خواستار برخورد قضایی با مطهری، ربیعی و حتی ظریف شده‌اند که چرا واکسن را با FATF گره‌زده اند.

 

در این میان، ماجرای کرونای انگلیسی هم با شایعات مختلف درباره چرایی اصرار برخی تصمیم‌گیرندگان ستاد ملی مقابله با کرونا روی واکسن داخلی در هم‌آمیخته و ملغمه‌ای پرابهام و البته نگران‌کننده را پیش روی مردم قرار داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات