تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 - 21:10
کد خبر : 4354

بودجه ناپلئونی و یک گام به جلو

بودجه ناپلئونی و یک گام به جلو

کلیات بودجه ۱۴۰۰ نهم دی‌ماه در کمیسیون تلفیق با ۲۳ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۱ رأی ممتنع تصویب شد.   از روز شنبه آینده کمیته‌های مختلف مجلس جزئیات بودجه را بررسی خواهند کرد تا در نهایت ۲هفته بعد، صحن علنی درباره آن تصمیم‌گیری کند.   به گزارش ایران مامن، پس از ارائه لایحه

کلیات بودجه ۱۴۰۰ نهم دی‌ماه در کمیسیون تلفیق با ۲۳ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۱ رأی ممتنع تصویب شد.

 

از روز شنبه آینده کمیته‌های مختلف مجلس جزئیات بودجه را بررسی خواهند کرد تا در نهایت ۲هفته بعد، صحن علنی درباره آن تصمیم‌گیری کند.

 

به گزارش ایران مامن، پس از ارائه لایحه بودجه که به گفته منتقدانش مذاکراتی و روی فروش روزانه بیش از ۲ میلیون بشکه نفت بسته‌شده، احتمالاتی مثل تصویب چنددوازدهمی و ماهانه برنامه مالی مطرح شد تا دستِ دولت بعدی برای برنامه‌ریزی باز بماند و بدهی کمتری به دولت سیزدهم انتقال یابد.

 

این در حالی است که طیفی از کارشناسان اقتصادی می‌گویند عدم قطعیت در بودجه و مشخص نشدن نرخ دلار، بنزین و … آثار روانی نامطلوبی بر بازارها به جا گذاشته و با تشدید انتظارات تورمی، منجر آثار نامطلوبی در اقتصاد خواهد شد.

 

در مقابل این دیدگاه گفته می‌شود برنامه مالی انبساطی دولت خود منشا انتظارات تورمی شده و با ورود احتمالی دلارهای نفتی به چرخه اقتصادی، شاخص‌هایی مثل نقدینگی و تورم افزایش خواهد یافت. با توجه به این وضعیت باید دید که آیا مجلس و دولت می‌توانند راهی میانه پیدا کنند؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات