تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 دی 1399 - 23:38
کد خبر : 4376

اختلافات درونی میان کارگزاران سازندگی

اختلافات درونی میان کارگزاران سازندگی

چهارشنبه ۱۰ دى ۱۳۷۶/ ۱ رمضان  ۱۴۱۸/ ۳۱ دسامبر ۱۹۹۷   امروز اول ماه رمضان است. با زنگ تلفن توسط محافظان، ساعت چهار و نیم براى سحرى خوردن بیدار شدیم. ساعت زنگ‌دارمان معیوب است. پس از برنامه‌هاى عبادى، با عفت و کاظم مرعشی، برادر همسرم سحرى خوردیم. ساعت نُه و نیم به دفترم رسیدم. آقاى

چهارشنبه ۱۰ دى ۱۳۷۶/ ۱ رمضان  ۱۴۱۸/ ۳۱ دسامبر ۱۹۹۷

 

امروز اول ماه رمضان است. با زنگ تلفن توسط محافظان، ساعت چهار و نیم براى سحرى خوردن بیدار شدیم. ساعت زنگ‌دارمان معیوب است. پس از برنامه‌هاى عبادى، با عفت و کاظم مرعشی، برادر همسرم سحرى خوردیم. ساعت نُه و نیم به دفترم رسیدم. آقاى صادق خرازى، مسئول امور اجلاس سران سازمان کنفرانس اسلامى‏ که با حکم من منصوب شده بود، آمد. گزارش کاملى از کار و نقاط قوت و ضعف داد و از اعتماد من تشکر کرد. در مورد خرابى بلندگو در مراسم افتتاح و قطع برق و چکه ‏کردن آب از سقف توضیحات داد و براى‏ کار آینده‌اش مشورت‏ کرد.

 

مقدارى از کتاب تاریخ بمب اتم را خواندم. سرگذشت اولین انفجار آزمایشى بمب پلوتونیومى در آمریکا، هیجان‌انگیز است.

 

 

پنج‌شنبه ۱۱ دى ۱۳۷۶  

 

تا عصر در منزل مطالعه مى‌کردم. کتاب سازندگان عصر اتم،  نوشته الوینامک کاوس با ترجمه قریب و کمالى را مى‌خوانم. فصل انفجار بمب‌هاى اتمى در هیروشیما و ناکازاکى را خواندم و مایل شدم که بدانم، دانشمندان مؤثر در این صنعت با خبر کشتار حدود دویست هزار نفر در این دو شهر چه احساسى داشته‌اند که نویسنده خودش با آشنایى که با بعضى از آنها داشته، در مورد فریش و بوهر که از مؤثرترین آنها هستند، چنین آورده است: «وقتى که بعد از انفجار بمب‌ها، فریش را دیدم، به نظرم آمد از تمام ذوق و شوق خود، عارى شده بود و برداشت من از شخصیت بوهر این بود که پس از جنگ، بار سنگینى بر دوش خود احساس مى‌کند».

 

 

جمعه ۱۲ دى ۱۳۷۶  

 

در خانه بودم. برف خوبى بارید. نمازجمعه را رهبرى اقامه‏ کردند. در حین بارندگى، عصر فاطى آمد. مقدارى بحث در مورد بعضى از تبعیض‌‌هاى نابجا علیه زنان داشت. افطار بچه‌ها و حسین مرعشى و خانواده‌اش بودند. حسین اطلاع داد که پس از اعلان وزیر آموزش و پرورش در مورد حذف مدارس نمونه مردمى در سال آینده، کمیسیون تلفیق مجلس، بلافاصله بندى تصویب‏ کرد مبنى بر توسعه این مدارس، براى جلوگیرى از تصمیم وزارت.

آقاى مرعشى گفت ستادهاى انتخاباتى آقاى خاتمى، چند روز پیش، در تهران جلسه داشته‌اند و قرار شده سازمانى به نام «جبهه پشتیبانى از جامعه مدنى»  تشکیل بدهند. گفت، حزب کارگزاران، هنوز نتوانسته‌اند براى ثبت و رسمیت دادن به جمع خود تصمیم بگیرند؛ چون محمد اخوى، آقاى عبدالله نورى را از جناح چپ مى‌داند و به محسن نوربخش و محمدعلی نجفى اعتراض دارد که در تصمیمات اقتصادى دولت که به دست آنهاست از سیاست سازندگى که شعار کارگزاران بود، پیروى نکرده‌اند و به آقاى عطاءالله مهاجرانى هم انتقاد دارد که از آقاى غلامحسین کرباسچى شهردار تهران در تهاجمات اخیر حمایت نکرده است. گفت، بناست قیمت نفت را ۱۷.۵ دلار حساب کنند، با اینکه ۱۶ دلار است.

آیت‌الله خامنه‌اى، در خطبه‌هاى امروز، تبلیغ رسانه‌هاى غربى مبنى بر وجود اختلاف در مسئولان ایران و نیز گرایش بعضى از مسئولان به آمریکا و غرب و نیز روی‏گردانى مردم از دین را محکوم ‏کردند. بلافاصله رسانه‌هاى غربى همین را به عنوان سند اختلاف رهبرى و رییس ‏جمهور در رابطه با غرب و آمریکا مطرح نمودند.

 

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات