تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 دی 1399 - 20:03
کد خبر : 4729

تیغ دولبه استیضاح ترامپ

تیغ دولبه استیضاح ترامپ

«دونالد ترامپ» عملا آردش را بیخته و الکش را آویخته است و بعضی می‌گویند عملا فرق چندانی ندارد که استیضاحش رای بیاورد یا نه بخصوص که رسانه‌ها از حکم عفو رئیس‌جمهوری برای خودش خبر داده‌اند.   البته امروز «محمدجواد ظریف» از صدور حکم بازداشت ترامپ در محاکم ایران و عراق به دلیل فرمان ترور سردار

«دونالد ترامپ» عملا آردش را بیخته و الکش را آویخته است و بعضی می‌گویند عملا فرق چندانی ندارد که استیضاحش رای بیاورد یا نه بخصوص که رسانه‌ها از حکم عفو رئیس‌جمهوری برای خودش خبر داده‌اند.

 

البته امروز «محمدجواد ظریف» از صدور حکم بازداشت ترامپ در محاکم ایران و عراق به دلیل فرمان ترور سردار سلیمانی خبر داده و شاید باید بیشتر به این خاطر نگران باشد تا چند روز زودتر خالی کردن کاخ سفید.

 

کنگره آمریکا روز چهارشنبه سیزدهم ژانویه و در حالی که یک هفته به خروج ترامپ از کاخ سفید باقی مانده عملا وارد جدی‌ترین مرحله استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا شد.

 

استیضاح ترامپ بر مبنای متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا صورت می‌گیرد و دموکرات‌ها و برخی جمهوریخواهان می‌گویند او به دلیل تحریک هوادارانش به شورش و حمله به کنگره صلاحیتش برای ریاست‌جمهوری را از دست داده‌است.

 

این بار وضعیت متفاوت با بهمن‌ماه پارسال است که جمهوریخواهان تمام‌قد ترامپ را از مهلکه «اوکراین گیت» نجات دادند.

جمهوریخواهان و علی‌الخصوص «مایک پنس» در استیضاح دومِ ترامپ در موقعیتی دشوار قرار دارند. رای آوردن برکناری ترامپ برای این حزب هر چند می‌تواند به ترمیم وجهه سیاسی آنان بیانجامد اما به شکل تیغی دولبه برایشان عمل می‌کند.

 

واقعیت این است که ترامپیسم پدیده‌ای نیست که با رفتن ترامپ از کاخ سفید پایان یابد. ترامپ در تقابل با رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی که او را مسدود ساخته‌اند، برای یافتن راهی جهت بقا در عرصه سیاست و رسانه تقلا می‌کند؛ وضعیتی که جمهوریخواهان و در راس آنان معاون رئیس‌جمهور را نزد ترامپی‌ها بعنوان «خائن» جلوه داده و به بخش مهمی از بدنه آرای آنان ضربه می‌زند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات