تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 بهمن 1399 - 17:52
کد خبر : 5088

نیمسالِ سخت روحانی

نیمسالِ سخت روحانی

اظهارات امروز (هشتم بهمن‌ماه) رئیس‌جمهوری در دفاع از وزیر ارتباطاتش که اخیرا به دادگاه احضار شده، مورد توجه بسیاری قرار گرفت. «حسن روحانی» گفته کسی را برای پهنای باند نباید محاکمه کنند. این مسئله دستور من بوده است. اگر می‌خواهید کسی را محاکمه کنید، باید مرا محاکمه کنید.   البته سخنرانی امروز روحانی بخش مهم

اظهارات امروز (هشتم بهمن‌ماه) رئیس‌جمهوری در دفاع از وزیر ارتباطاتش که اخیرا به دادگاه احضار شده، مورد توجه بسیاری قرار گرفت. «حسن روحانی» گفته کسی را برای پهنای باند نباید محاکمه کنند. این مسئله دستور من بوده است. اگر می‌خواهید کسی را محاکمه کنید، باید مرا محاکمه کنید.

 

البته سخنرانی امروز روحانی بخش مهم دیگری هم داشت: من از تمام قوا، نیروهای مسلح، مردم و از آنهایی که با دولت خوب نیستند یا در رقابت یا قهر هستند می‌خواهم که در این ۶ ماه باقی مانده کار دولت، بگذارید که ما کار کنیم.

 

مهمترین کارِ بر زمین مانده دولت روحانی طی این ۶ماه رفع تحریم‌ها است که از نگاه بسیاری از ناظران از مسیر مذاکره می‌گذرد و شاید مهمتر از آن به نتیجه رساندن  پرونده FATF.

 

البته رئیس‌جمهوری این روزها مستقیما از مذاکره سخن‌نمی‌گوید حال آنکه همزمان با روشن شدن نتایج انتخابات آمریکا تصریح داشته بود «برای رفع تحریم‌ها هیچ‌کس حق فرصت‌سوزی ندارد» و «ناامید ساختن مردم خیانت است».

 

نگاهی به مواضع دیگر مقامات ارشد جمهوری اسلامی نشانگر راه سخت روحانی است. امروز آیت‌الله «احمد جنتی» دبیر شورای نگهبان از رفتار کسانی که همچنان به آمریکای در حال سقوط دلخوش کرده‌اند، ابراز تعجب کرده است.

 

رئیس قوه قضاییه یک هفته پیش در سمنان اظهار داشت: کسانی که فکر می‌کنند مشکلات با مذاکره حل می‌شود اشتباه می‌کنند.

همزمان با رقابت‌های انتخاباتی آمریکا نیز  «محمدباقر قالیباف» دولتی‌ها را خطاب قرار داد و گفت: بی تفاوتی نسبت به گرانی‌ها به پاستور، بهارستان و میرداماد ارتباط دارد نه به جورجیا، میشیگان و آریزونا پس به مردم آدرس غلط ندهید.

 

در مجمع تشخیص هم با وجود دستور رهبری برای بررسی دوباره لوایح FATF چشم‌انداز مشخصی در این زمینه وجود ندارد، چنانکه اعضایی مثل مجتهد شبستری، موحدی کرمانی و حتی افرادی چون احمد توکلی در آخرین اظهارنظرهایشان گفته‌اند اکثریت مجمع به این لوایح رای مثبت نخواهند داد.

 

این وضعیت سبب شده تا بسیاری از ناظران، ۶ماه پیش رو را ایام صبر و انتظار برای دولت بعدی توصیف کنند.

 

با این حال، برخی منابع خارجی از جمله «فیگارو» مدعی شده‌اند تهران قبل از انتخابات ۱۴۰۰ مذاکره با بایدن را کلید زده است.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات