تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اسفند 1399 - 22:12
کد خبر : 5897

بایدن، برجام و نقطه سر خط …

بایدن، برجام و نقطه سر خط …

نشریه بریتانیایی «ساندی تایمز» به نقل از منابع آمریکایی گزارش داده «جو بایدن» در حال بررسی لغو تحریم‌های ضدایرانی جهت احیای برجام است.   این روزها زمزمه‌های فراوانی درباره بازگشت آمریکا به برجام به گوش می‌رسد. ترجیع بند این اخبار غیررسمی هم مطلب « لائورا روزن» خبرنگار «المانیتور» بود که ادعا کرد بایدن در کنفرانس

نشریه بریتانیایی «ساندی تایمز» به نقل از منابع آمریکایی گزارش داده «جو بایدن» در حال بررسی لغو تحریم‌های ضدایرانی جهت احیای برجام است.

 

این روزها زمزمه‌های فراوانی درباره بازگشت آمریکا به برجام به گوش می‌رسد. ترجیع بند این اخبار غیررسمی هم مطلب « لائورا روزن» خبرنگار «المانیتور» بود که ادعا کرد بایدن در کنفرانس امنیتی مونیخ، برنامه آمریکا برای بازگشت به برجام را اعلام می‌کند.

به گزارش ایران مامن، بایدن هر چند اعلام کرد تصمیم گرفته به برجام بازگردد اما با تکرار اتهامات کشورهای غربی درباره ایران و با تاکید بر اینکه باید با فعالیت‌های بی ثبات کننده ایران در خاورمیانه مقابله کنیم، عنوان داشت: «تهدید اشاعه هسته‌ای  نیازمند دیپلماسی دقیق و همکاری میان ما است.»

 

وی با اشاره به دعوت اروپایی‌ها برای مذاکرات مجدد درباره بازگشت دوباره آمریکا و بدون شرط این کشور به برجام سخن گفت؛ موضوعی که در لفظ بایدن بسیار ساده اما در عرف دیپلماتیک بسیار مشکل است. «نقطه سر خط» سیاست بایدن در توافقی است که مذاکراتش چندین سال طول کشیده و هنوز در اغما است.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات