تاریخ انتشار : شنبه 19 آذر 1401 - 23:44
کد خبر : 16648

محکم‌کاری امنیتی اروپا مقابل روس‌ها

محکم‌کاری امنیتی اروپا مقابل روس‌ها

یکی از مهم‌ترین پیامدهای حمله روسیه به شرق برای اروپایی‌ها، سوای از الزامات مربوط به حمایت سیاسی و تسلیحاتی از اوکراین، مباحث مربوط به انرژی، تقویت ناتو و ضربه زدن به روسیه از طریق تحریم‌های گسترده، ایجاد سد اطلاعاتی برابر روس‌ها بوده است.   به گزارش ایران مامن، در این رابطه برخی گمانه‌های موجود حکایت

یکی از مهم‌ترین پیامدهای حمله روسیه به شرق برای اروپایی‌ها، سوای از الزامات مربوط به حمایت سیاسی و تسلیحاتی از اوکراین، مباحث مربوط به انرژی، تقویت ناتو و ضربه زدن به روسیه از طریق تحریم‌های گسترده، ایجاد سد اطلاعاتی برابر روس‌ها بوده است.

 

به گزارش ایران مامن، در این رابطه برخی گمانه‌های موجود حکایت از آن دارند که به احتمال فراوان ایجاد یک نهاد ضدجاسوسی جدید که در کانون‌های اتحادیه اروپا متمرکز شود در اولویت قرار گرفته است؛ نهاد بسیار مهمی که به احتمال فراوان مقر اصلی آن در بروکسل پایتخت اتحادیه اروپایی خواهد بود.

 

در این رابطه سایت «یورو آبزرور» به سندی دست یافته که از ضرورت ایجاد یک واحد ضدجاسوسی جدید حکایت دارد. بر اساس گزارش های موجود، مأموریت این واحد جدید تامین امنیت جلسات اتحادیه اروپا و حفاظت از داده های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو ارزیابی شده است.

 

به ادعای تهیه‌کنندگان گزارش یورو آبزرور، کشورهای عضو اتحادیه اروپا با ایجاد یک گروه تخصصی (CSC-TSCM)  برای هدایت واحد جدید موافقت کرده اند. از منظر امنیتی اصطلاح (TSCM) مخفف اقدامات متقابل امنیتی فنی و روشی برای نظارت متقابل است. در ابتدایی ترین شکل عملیات (TSCM) از سوی تیم های کارشناسان فنی آموزش دیده و آشنا به تجهیزات آلوده به جاسوسی انجام می گیرد. این تجهیزات با رصد تشعشعات رادیویی قادر خواهند بود دستگاه های نظارتی جاسوسی آلوده را شناسایی کنند.

 

 

بر مبنای تفاهم‌نامه‌های داخلی اتحادیه اروپا ایجاد و راه اندازی گروه تخصصی (CSC-TSCM) 25 ژوئیه ذکر شده است. آن‌طور که برخی منابع ادعا کرده‌اند اعضای این گروه از میان کارشناسان کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهد بود. بر اساس ادعاهای مطرح‌شده در رسانه‌هایی چون «اینتلیجنس آنلاین» و «اینتل‌نیوز»، ماموریت این واحد «جلوگیری، شناسایی و به طور بالقوه خنثی کردن شنودهای اطلاعاتی به هر شکل ممکن از فیزیکی تا الکترونیکی» خواهد بود. عملیات تدابیر متقابل شامل بازرسی منظم از «امکانات و وسایل نقلیه و حفاظت از جلسات طبقه بندی شده» در ساختمان‌هایی نظیر شورای اتحادیه اروپا، پارلمان اتحادیه اروپا و کمیسیون اروپا انجام خواهد گرفت.

 

به نظر می رسد تشکیل گروه تخصصی (CSC-TSCM) ارتباط نزدیکی با اخبار منتشر شده در خصوص ساخت تاسیسات جدید داشته باشد. این تاسیسات در رسانه ها با عنوان «پناهگاه امن اتحادیه اروپا» توصیف شده اند. به نوشته یورو آبزرور محوطه حفاظت شده این سایت که «مرکز محافظت شده اطلاعات حساس» (اس‌سی‌آی‌اف) خوانده می شود، با هزینه هشت میلیون یورویی راه اندازی و به عنوان یک مرکز اطلاعاتی برای نشست های حساس اتحادیه اروپا عمل خواهد کرد. این اصطلاح به یک منطقه امن در یک ساختمان بزرگ‌تر اشاره دارد که برای بحث در مورد موضوعات حساس و پردازش اطلاعات طبقه‌بندی‌شده استفاده می شود.

 

یورونیوز مدعی شده سندی را رویت کرده که نشان می دهد این پروژه به عنوان یک مرکز تخصصی در محل شورای اتحادیه اروپا (بروکسل) احداث خواهد شد. این بنا به گونه ای طراحی شده که حدود ۱۰۰ نفر ( از کارکنان فنی تا مترجمین) در آن حضور داشته باشند. سیستم ها و دستگاه‌های شنود سمعی و بصری در «مرکز محافظت شده اطلاعات حساس» (اس‌سی‌آی‌اف) از شبکه جهانی وب قطع منفک خواهند بود. ضمن اینکه از آخرین فن آوری کشورهای عضو ناتو برای رهگیری امواج الکترومغناطیسی و رادیویی جهت شناسایی تجهیزات جاسوسی بهره‌برداری خواهد شد.

 

کاربران تجهیزات موجود بایستی حداقل مجوز (SECRET UE/EU SECRET) را کسب کنند. این مجوز از منظر اعتبار دومین مدرک معتبر اتحادیه اروپا است که برای حفاظت از اطلاعات طبقه‌بندی‌شده صادر می شود. کاربران باید تمام تجهیزات الکترونیکی مانند گوشی های هوشمند، ساعت های هوشمند، جاکلیدی الکترونیکی یا رایانه های قابل حمل خود را در مکان ویژه در خارج از «مرکز محافظت شده اطلاعات حساس» تحویل دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات