تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 - 11:03
کد خبر : 5964

اسفند امیدبخش و نوروز مفرح!

اسفند امیدبخش و نوروز مفرح!

اسفندماه امسال و عیدِ پیش‌رو از بسیاری جهات با قبل متفاوت است گویی طبقات جامعه کِش آمده و حالا خط فقر دست نیافتنی شده است.   به گزارش ایران مامن، اواسط بهمن‌ماه بود که نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت وضعیت حقوق طوری شده که افزایش ۱۰۰ درصدی مزد کارگران هم نمی‌تواند آن‌ها را

اسفندماه امسال و عیدِ پیش‌رو از بسیاری جهات با قبل متفاوت است گویی طبقات جامعه کِش آمده و حالا خط فقر دست نیافتنی شده است.

 

به گزارش ایران مامن، اواسط بهمن‌ماه بود که نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت وضعیت حقوق طوری شده که افزایش ۱۰۰ درصدی مزد کارگران هم نمی‌تواند آن‌ها را به خط فقر برساند.

 

به گفته محمدرضا تاجیک ۱۰۰ درصد افزایش دستمزد ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی، ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌شود که بازهم با هر متر و معیاری که حساب کنیم، پایین خط فقر است؛ خط فقری که کمیته امداد امام (ره) اعلام کرده، بالای ۷ میلیون تومان است.

در چنین فضایی، رحمت الله نوروزی نماینده مجلس خبر می‌دهد شش دهک جامعه، یعنی بیش از ۲۵ میلیون نفر، توان خرید کالایی مثل گوشت را ندارند.

 

حتی خیلی از آن‌هایی که حقوق‌بگیرند با همین فرمان باید زن و کودکانشان را سیاه کرده و برای حاجی‌ فیروز شدن آماده کنند؛ شاید از این طریق خانوارهای کف بتوانند نوروزی مفرح را تجربه کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات