تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1399 - 13:36
کد خبر : 6176

ترکان به در تلنگر زد تا دیوار بشنود

ترکان به در تلنگر زد تا دیوار بشنود

«اکبر ترکان» مشاور سابق رئیس‌جمهوری که این روزها سمتی در دولت ندارد، بی پرده‌تر از قبل سخن می گوید‌.   این عضو حزب «اعتدال و توسعه» حالا حتی «حسن روحانی» را هم به نقد می‌گیرد و رفتارش را «کمی اعلی‌حضرتی» می‌خواند. از چهره‌ای که همواره با دولت بوده اینچنین انتقاداتی بعید به نظر می‌رسید. البته

«اکبر ترکان» مشاور سابق رئیس‌جمهوری که این روزها سمتی در دولت ندارد، بی پرده‌تر از قبل سخن می گوید‌.

 

این عضو حزب «اعتدال و توسعه» حالا حتی «حسن روحانی» را هم به نقد می‌گیرد و رفتارش را «کمی اعلی‌حضرتی» می‌خواند. از چهره‌ای که همواره با دولت بوده اینچنین انتقاداتی بعید به نظر می‌رسید. البته در نزدیکی انتخابات خیلی از چیزها دیگر بعید نیست.

 

سخنان اخیر ترکان مانند هر فعال سیاسی دیگری این روزها معطوف به انتخابات ۱۴۰۰ است. مشارکت هم از جمله دغدغه‌های امروز سیاسیون است؛ برای اکثر اصلاح‌طلبان در باطن و برای طیف گسترده‌ای از اصولگرایان در ظاهر.

 

ترکان درباره مشارکت، در قامت منتقد شورای نگهبان ظاهر شده و مشارکت پایین انتخابات اسفندماه سال گذشته را نتیجه عملکرد این شورا می‌داند.

ترکان در عین حال روی بلاتکلیفی جریان اصلاحات انگشت گذاشته و معتقد است چندوچون حضور این جریان در انتخابات ریاست جمهوری به شورای نگهبان بستگی دارد.

 

سخنان ترکان چندبُعدی است. از یک سو ترکان مثل همیشه سیاست فشار چپ به شورای نگهبان را دنبال می کند. همچین پیامی ائتلافی به اصلاح‌طلبان می‌فرستد که دوباره جهت همگرایی و انتخاب نامزد واحد با اعتدالیون همراه شوند.

 

به عبارت دیگر، انتقاد ترکان به شورای نگهبان درباره اصلاح‌طلبان تلنگر به در است تا دیوار بشنود که با وجود نامزدهای متعدد، اصلاح‌طلبان کاندیدای شاخصی برای عبور از فیلتر ندارند و عاقبت باید با اعتدالیون مانند سال ۹۲ ائتلاف کنند.

 

به گزارش ایران مامن، اولین وزیر دفاع غیرنظامی تاریخ جمهوری اسلامی که به صراحت مقابل رقیب و رسانه‌های منتقد مشهوراست از «سیدابراهیم رئیسی» خواسته در سمت خود در ریاست قوه قضائیه باقی بماند. همه شواهد و ظواهر نشان دهنده تلاش اعتدال و توسعه برای تکرار فرایند انتخاباتی خرداد۹۲ و اردیبهشت ۹۶ است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات