تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 - 12:20
کد خبر : 6355

هرج‌ومرج نامزدی و نازکش‌های سیاسی

هرج‌ومرج نامزدی و نازکش‌های سیاسی

فضای سیاسی کشور در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ شاهد نوعی آنارشی و به هم ریختگی‌ است. تاکنون چهره‌هایی مثل «علی مطهری»، «سعید محمد» و «حسین دهقان» رسما گفته‌اند که سودای ریاست‌جمهوری در سر دارند.   بعضی از کاندیداهای بالقوه هم که پیشتر، از سوی نزدیکانشان و برخی رسانه‌ها احتمال حضورشان مطرح شده بود، می‌گویند ممکن

فضای سیاسی کشور در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ شاهد نوعی آنارشی و به هم ریختگی‌ است. تاکنون چهره‌هایی مثل «علی مطهری»، «سعید محمد» و «حسین دهقان» رسما گفته‌اند که سودای ریاست‌جمهوری در سر دارند.

 

بعضی از کاندیداهای بالقوه هم که پیشتر، از سوی نزدیکانشان و برخی رسانه‌ها احتمال حضورشان مطرح شده بود، می‌گویند ممکن است دراین فضا ورود نکنند.

سعید محمد

 

مهمترین انصرافات انتخاباتی تاکنون از سوی نزدیکان «محمدباقر قالیباف» و همچنین برخی از منابع خبری درباره «علی لاریجانی» ‌مطرح شده است.

 

«محسن پیرهادی» عضو هیئت رئیسه مجلس  درباره احتمال کاندیداتوری قالیباف در انتخابات اعلام کرده قالیباف نامزد ریاست جمهوری نخواهد شد. البته بعضی می‌گویند رئیس‌مجلس هنوز منتظر است ببیند «سیدابراهیم رئیسی» چه تصمیمی می‌گیرد.

 

«اعتماد» هم مدعی شده پیگیری‌های این روزنامه اصلاح‌طلب از نزدیکان علی لاریجانی حاکی است او اگرچه هنوز به تصمیم قطعی درباره انتخابات نرسیده اما ظاهرا در جمعی گفته که «در صورت کاندیداتوری آقای اسحاق جهانگیری، وارد رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌شود.»

علی مطهری

 

حالا نکته جالب در این میان، اظهارات «علی مطهری» است که گفته من نامزد پوششی لاریجانی نیستم. مطهری درباره دامادشان اظهار داشته اگر او را اصلح می‌دانستم که نامزد نمی‌شدم.

 

به گزارش ایران مامن، از تعارفات سیاسی، سنجش فضای انتخاباتی، افکارسنجی یا هرعنوانی برای این نوع سیاست‌ورزی پیشاانتخاباتی که بگذاریم به نظرمی‌رسد فضای گنگ انتخاباتی باعث برخی اظهارنظرها و کنش‌های خاص سیاسی شده است.

 

همچنین می‌توان اینگونه موارد را خبرسازی‌های انتخاباتی از سوی برخی رسانه‌های متنفع برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود و کنار زدن برخی کاندیداها دانست.

 

اما در یک قدم جلوتر می توان گمانه‌زنی کرد که این اظهار انصراف‌ها می تواند صوری و در جهت بالا بردن وزن سیاسی انصراف‌دهندگان باشد تا در ادامه، هم از فشار تبلیغاتی رقبا علیه آنها کم کند و هم نازکش‌های سیاسی دست‌به کار شوند تا پرستیژ و وجهه برخی کاندیداها را بالا ببرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات