تاریخ انتشار : جمعه 22 اسفند 1399 - 3:33
کد خبر : 6422

آمریکا و گام‌های کوچک به عقب

آمریکا و گام‌های کوچک به عقب

بعد از اعلام مخالفت تهران با پیشنهاد «گام‌به‌گام» دولت بایدن و زمزمه‌های آزاد شدن اموال بلوکه شده ایران در کشورهایی مثل عراق و کره‌جنوبی، حالا کاخ سفید می‌گوید از مواضع خود عقب نمی‌نشیند و این ایران است که ابتدا باید غنی‌سازی بالای ۳.۵ درصد را متوقف کند.   به گزارش خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی، وزیر

بعد از اعلام مخالفت تهران با پیشنهاد «گام‌به‌گام» دولت بایدن و زمزمه‌های آزاد شدن اموال بلوکه شده ایران در کشورهایی مثل عراق و کره‌جنوبی، حالا کاخ سفید می‌گوید از مواضع خود عقب نمی‌نشیند و این ایران است که ابتدا باید غنی‌سازی بالای ۳.۵ درصد را متوقف کند.

 

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی، وزیر خارجه آمریکا تصریح کرده تا زمانی که تهران به توافق هسته‌ای بازنگردد، اموال بلوکه‌شده ایران در کره آزاد نمی‌شوند.

 

پس از آن بود که رئیس‌کل بانک مرکزی در اینستاگرام خود نوشت از اول هم معلوم بود کره‌ای‌ها اراده مستقلی برای حل مشکل انتقال پول‌های ایران ندارند و به‌همین‌خاطر حل مشکلات ارزی کشور قرار است بدون درنظر گرفتن منابع مسدود شده انجام شود.

 

«محمدجواد ظریف» هم گفته آمریکا از دنبال کردن سیاست‌های «دونالد ترامپ» نتیجه‌ای نمی‌گیرد.

 

به گزارش ایران مامن، «رابرت مالی» مسئول امور ایران در وزارت خارجه آمریکا به «اکسیوس» گفته بود احتمال رفع تحریم‌های ایران بعید نیست، اما «جو بایدن» گام‌های یکجانبه برنمی‌دارد و این روند باید دوجانبه باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات