تاریخ انتشار : شنبه 22 آذر 1399 - 23:23
کد خبر : 3920

ادامه حرکت بازار در شنبه سبز

ادامه حرکت بازار در شنبه سبز

امروز بازار سرمایه، روز خوبی را سپری کرد و در حالی تداوم حرکت شاخص در میانه کانال یک میلیون و پانصدهزار واحدی ادامه داد که حجم معاملات خوبی در بازار به چشم می‌خورد.   در روز جاری شاخص کل و شاخص هم‌وزن به صورت پایاپای پیش رفتند که نشان دهنده رشد همگام سهم‌های شرکت‌های کوچک

امروز بازار سرمایه، روز خوبی را سپری کرد و در حالی تداوم حرکت شاخص در میانه کانال یک میلیون و پانصدهزار واحدی ادامه داد که حجم معاملات خوبی در بازار به چشم می‌خورد.

 

در روز جاری شاخص کل و شاخص هم‌وزن به صورت پایاپای پیش رفتند که نشان دهنده رشد همگام سهم‌های شرکت‌های کوچک و بزرگ بود.

 

امروز را باید روز گروه فلزات اساسی دانست که رشد خوبی را نشان دادند.

 

در مقابل شرکت‌های خودروسازی بزرگ و بانک‌ها، از خود لرزش نشان دادند و نمادهای «خودرو» و «ساپیا» و همچنین برخی نمادهای بانکی بزرگ همچون «وتجارت»، «وبملت»، «وبصادر» و «ونوین» با کاهش قیمت روبرو شدند.

 

این در حالی بود که نمادهای کوچک گروه خودروسازی نشان دادند که شرایط بهتری نسبت به نمادهای بزرگ دارند.

 

امروز در حالی بورس رشد پیدا کرد که در بازارهای رقیب، قیمت طلا و ارز کاهش محسوسی پیدا کرد، به ویژه با افت قابل توجه قیمت سکه و طلا، به نظر می‌رسد سرمایه‌ها در حال حرکت به سمت بازار سرمایه‌ هستند.

 

همچنین در روز جاری شاهد ورود گسترده پول‌های هوشمند به بازار بودیم و به نظر می‌رسد در برخی نمادها، پول‌های داغ قابل توجهی وارد شدند؛ پول‌هایی که نشان می‌دهند سرمایه‌گذاران حقیقی بزرگ، بیش از ماه‌های گذشته، راغبند تا دوباره به بازار سرمایه باز گردند.

 

خبر عدم تایید بخشی از معاملات نماد «وپارس» و تمام معاملات نماد «خزر» نشان می‌دهد که ناظران بازار و سازمان بورس، بیش از گذشته مراقب هرگونه حرکت مشکوک در بازار هستند و با قاطعیت بیشتری با فضاسازی‌ها و معاملات غیرواقعی برخورد خواهند کرد.

 

در هفته گذشته نیز برخی از نمادها برای مدتی جهت بررسی بیشتر معاملات تعلیق شدند.

 

در روز جاری تعداد قابل توجهی از نمادها نیز به دلیل تغییرات بیش از ۲۰ درصد، برای مدتی بسته شدند تا با این اقدام مسئولان مانع از افزایش سریع قیمت‌ها در این نمادها شوند و اجازه ندهند تا بازار بار دیگر با رشد و افول ناگهانی و بدون دلیل مواجه شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات