تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 - 22:27
کد خبر : 6425

گلایه خاتمی از پاسخ منفی رهبری برای تبادل اطلاعات با آمریکا

گلایه خاتمی از پاسخ منفی رهبری برای تبادل اطلاعات با آمریکا

چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۷۶ /  ۱۲ ذیقعده  ۱۴۱۸  /  ۱۱ مارس ۱۹۹۸   اعضای جامعه روحانیت مبارز آمدند. از اظهارات‏ آقاى خاتمى رییس‏‌جمهور در جلسه دولت انتقاد داشتند که متعرض به شوراى نگهبان و عدم همکارى جناح مقابل بوده است. آقاى ناطق گفت در مجلس سروصداى زیادى دارد و گویا آقاى خاتمى، نوار صحبت خود

چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۷۶ /  ۱۲ ذیقعده  ۱۴۱۸  /  ۱۱ مارس ۱۹۹۸

 

اعضای جامعه روحانیت مبارز آمدند. از اظهارات‏ آقاى خاتمى رییس‏‌جمهور در جلسه دولت انتقاد داشتند که متعرض به شوراى نگهبان و عدم همکارى جناح مقابل بوده است. آقاى ناطق گفت در مجلس سروصداى زیادى دارد و گویا آقاى خاتمى، نوار صحبت خود را براى آیت‌الله خامنه‌اى هم فرستاده که شایعات را خنثى‏ کند ولى حاضر نشده است نوار را به مجلس بدهد. به نظر مى‌رسد، تضاد و مشاجره بین دو جریان [جناح راست و جناح چپ]، بالا گرفته و روز بروز تشدید مى‌شود.

 

پنج‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۷۶ 

 

شب براى مراسم سالگرد فوت حاج‏‌احمدآقا، به مرقد امام رفتم. آیت‌الله خامنه‌اى هم بودند. قبل از شروع سخنرانى، هر دو مراجعت‏ کردیم. در جلسه، آقاى صادق خلخالى و آقاى شیخ یوسف صانعى، از من خواستند که براى آزاد شدن درس آیت‌الله منتظرى کمک کنم و آقاى صانعى گفت چرا در خاطرات خود، موضوع تشییع جنازه مرحوم ابوی‌تان و نماز میت امام بر جنازه ایشان را ننوشته‌اید؛ چون اولین بار بود که امام چنین اقدامی کردند و در آن روزها، مسأله مهمى بود.

 

جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۷۶ 

 

امروز در نجف‏‌آباد جمعى از حزب‏‌اللهى‌ها، در مخالفت با کسانى که شهر را در حمایت آیت‏‌الله منتظرى تعطیل کرده بودند، تظاهراتى‏ کرده‌اند.

 

شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۷۶

 

عصر آقاى شفیعى از وزارت اطلاعات آمد و گزارشى از پرونده سوءاستفاده بعضى از معاونان در وزارت کشاورزى و نیز وضع انتخابات میان‏دوره‌اى در تهران را داد که خیلى خلوت بوده است و جلو افتادن نامزد مؤتلفه در مقابل نامزدان جناح طرفدار رییس‏‌جمهور و مجمع روحانیون مبارز، برخلاف انتظار و تبلیغات سنگین آنها بود.

 

شب در جلسه سران سه قوه در دفتر آقاى یزدى رییس قوه قضاییه شرکت کردم. آقاى یزدى، گزارش مذاکره  با رهبرى را داد که منجر به‏ کسب اجازه براى محاکمه یا بازداشت شهردار تهران شده است. پیشنهاد کرد که رییس‏‌جمهور، شهردار را عوض‏ کند که محاکمه، باعث تضعیف موقعیت مقام شهردارى نشود که نپذیرفتیم و گفتیم مصلحت نیست و ممکن است باعث تشدید اختلافات شود؛ با توجه به اینکه ظاهراً جرمى در کار نیست و نهایتاً تبرئه خواهد شد.

 

در راه خانه، آقاى خاتمى به ماشین من آمد و گفت، به رهبرى پیشنهاد داده‌اند که اجازه بدهند در مسأله مبارزه با مواد مخدر با آمریکا، مذاکره و تبادل اطلاعات شود؛ ایشان نپذیرفته‌اند. از سخت‌گیرى رهبرى‏ گله داشت. پیشنهاد داشت، دسته‏‌جمعى با ایشان مذاکره کنیم.

 

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات