تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 - 21:37
کد خبر : 6515

ساعت شنی سیاست ایران به وقت معجزه هزاره سوم

ساعت شنی سیاست ایران به وقت معجزه هزاره سوم

دقایق ساعت شنی دولت «محمود احمدی‌نژاد» هشت سال پیش در چنین روزهای خیلی دیر می‌گذشت و حالا این ساعت وارونه شده است.   اوضاع به شکلی است که طیفی از مخالفان دیروز «معجزه هزاره سوم» هم تحت تاثیر فضاسازی‌های احمدی‌نژاد قرار گرفته‌اند. حتی شنیده‌شده معدودی از اصلاح‌طلبان در گعده‌های خود صحبت‌هایی درباره استفاده از مزیت‌های

دقایق ساعت شنی دولت «محمود احمدی‌نژاد» هشت سال پیش در چنین روزهای خیلی دیر می‌گذشت و حالا این ساعت وارونه شده است.

 

اوضاع به شکلی است که طیفی از مخالفان دیروز «معجزه هزاره سوم» هم تحت تاثیر فضاسازی‌های احمدی‌نژاد قرار گرفته‌اند. حتی شنیده‌شده معدودی از اصلاح‌طلبان در گعده‌های خود صحبت‌هایی درباره استفاده از مزیت‌های سیاسی رئیس‌جمهوری سابق در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ داشته‌اند.

 

چند روز پیش «صادق زیباکلام» گفت که اگر فردا انتخابات برگزار شود، احمدی‌نژاد بخاطر شخصیت «کاریزماتیک» حدود ۱۵ میلیون رای می‌آورد.

صادق زیباکلام

 

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران درحالی «کاریزماتیک» را به احمدی‌نژاد چسبانده که خیلی‌ها این صفت را به چهره‌هایی مثل گاندی، ماندلا، امام خمینی می‌شناسند. مدرسِ دوربین‌دوستِ سیاست، پیشتر رئیس‌جمهور سابق را پوپولیست‌ترین سیاستمدار خوانده بود.

 

به گزارش ایران مامن، در وضعیت اقتصادی که بسیاری آن‌را سخت‌تر از سال‌های جنگ می‌بینند، طرفداران احمدی‌نژاد، سال‌های ریاست‌جمهوری‌اش را گل‌وبلبل تجسم می‌کنند و حاضرند برای دعوتش به کاندیداتوری پس از صف روغن و مرغ درِ خانه‌ او صف بکشند.

منتقدانش اما می‌گویند بسیاری از راه‌هایی که دولت فعلی به غلط رفته و در ایجاد وضعیت امروز اقتصاد کشور اثرگذار بوده است در دوران احمدی‌نژاد پایه‌ریزی شده است؛ از سیلاب نقدینگی تا فرسودن ارزش ریال، بدهی‌سازی برای دولت بعدی، بی‌سامانی بازارها و …

 

این وضعیت باعث شده تا بیماری «آلزایمر سیاسی» بیش از هر زمان دیگری در پیکر جامعه نمود یافته و حتی طیفی از نخبگان را هم دربرگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات