تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 مهر 1399 - 15:47
کد خبر : 2459

بازگشت مجدد بورس به مدار صعودی در روز ممنوعیت معاملات الگوریتمی

بازگشت مجدد بورس به مدار صعودی در روز ممنوعیت معاملات الگوریتمی

بورس امروز تهران شاهد نوسان بود و در حالی که در ساخت اولیه بازار، رشد شاخص قابل توجه بود، اما از ساعات میانی، این رشد کمی کاهش یافت. شاخص کل بورس تهران امروز با  ۳۰۲۷۴.۸ واحد افزایش معادل ۱.۹۱ درصد به ۱,۶۱۱,۴۵۵.۰۳ واحد رسید و دوباره به کانال یک میلیون ۶۰۰ هزار واحدی بازگشت. شاخص

بورس امروز تهران شاهد نوسان بود و در حالی که در ساخت اولیه بازار، رشد شاخص قابل توجه بود، اما از ساعات میانی، این رشد کمی کاهش یافت.

شاخص کل بورس تهران امروز با  ۳۰۲۷۴.۸ واحد افزایش معادل ۱.۹۱ درصد به ۱,۶۱۱,۴۵۵.۰۳ واحد رسید و دوباره به کانال یک میلیون ۶۰۰ هزار واحدی بازگشت. شاخص هم وزن بورس تهران هم با ۵۵۱.۶۱ واحد افزایش به ۴۱۳,۴۳۰.۶۰ واحدی رسید.

بیشترین تاثیر را در افزایش را نمادهای «فارس»، «فولاد» و «تاپیکو» داشتند. نمادهای «شپنا»، «شتران»، و «وپارس» هم بیشترین تاثیر را بر کاهش شاخص داشتند.

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس هم امروز مثبت بود. این شاخص امروز با ۳۲۲.۲۹ واحد افزایش به رقم ۱۸,۰۳۵.۲۳ واحدی رسید. نمادهای «آریا»، «مارون» و «صبا» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «ذوب»، «کوثر» و «وملل» بیشترین تاثیر منفی را بر این شاخص داشتند.

در حالی که در ساعات آغازین روز، وضعیت بازار بسیار گرم بود و اغلب سهم‌ها بر روی سقف قیمتی قرار گرفته بودند؛ اما در ساعات پایانی روز، وضعیت بازار تغییر کرد و در برخی سهم‌ها منفی شد.

گروه محصولات شیمیایی امروز بازار خوبی را تجربه کردند و نماد‌هایی همچون «شگویا»، «پترول»، «تاپیکو»، «آریا»، «فارس»، «پارسان»، «شاراک» و «جم» در سقف قیمتی، شاهد صف‌های خرید بودند. در مقابل بازار گروه مواد و محصولات دارویی سرد بود و بسیاری از این نمادهای آن شاهد صف‌های طویل فروش شدند.

وضعیت نمادهای عرضه اولیه ماه‌های اخیر هم چندان دلگرم کننده نبود. در حالی که نماد «بپیوند» پس از بازگشایی به دلیل افزایش ۵۰ درصدی قیمت مواجه شد، سهم‌های نظیر «ثبهساز»، «غزر»، «وپویا»، «آبادا» و «بگیلان» با صف‌های فروش مواجه شدند.

خبر مهم امروز نیز ممنوعیت معاملات الگوریتمی بود و طبق بخشنامه جدید مدیریت نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار، استفاده از معاملات الگوریتمی و تقسیم سفارشات توسط کلیه مشتریان برخط در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران ممنوعه اعلام شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات