تاریخ انتشار : شنبه 7 فروردین 1400 - 19:25
کد خبر : 6702

 رستم قاسمی؛ متخصص دور زدن تحریم یا آلترناتیو احمدی‌نژاد؟

 رستم قاسمی؛ متخصص دور زدن تحریم یا آلترناتیو احمدی‌نژاد؟

شایعه ترور «رستم قاسمی» در لبنان به دست موساد، چهارشنبه چهارم فروردین‌ماه نام او را بار دیگر بر سر زبان‌ها انداخت که البته به سرعت تکذیب شد.   وزیر نفت سابق این روزها فعالیت‌های شبه انتخاباتی‌اش را آغاز کرده است؛ از سفرهای استانی تا انتقاد از مسئولان دولتی.   از دید ناظران سیاسی، فعالیت‌ها و

شایعه ترور «رستم قاسمی» در لبنان به دست موساد، چهارشنبه چهارم فروردین‌ماه نام او را بار دیگر بر سر زبان‌ها انداخت که البته به سرعت تکذیب شد.

 

وزیر نفت سابق این روزها فعالیت‌های شبه انتخاباتی‌اش را آغاز کرده است؛ از سفرهای استانی تا انتقاد از مسئولان دولتی.

 

از دید ناظران سیاسی، فعالیت‌ها و مواضع قاسمی از آمادگی او برای حضور در یک کارزار سخت انتخاباتی حکایت دارد.

 

قاسمی به عنوان متخصص دور زدن تحریم‌ها قلمداد می‌شود. به همین خاطر بعد از آنکه «اسحاق جهانگیری» عنوان داشت «ما نفت فروختیم بدون اینکه از دل آن یک بابک زنجانی ایجاد شود»، معاون اول روحانی را هدف حملات خود قرار داد.

 

قاسمی چند روز پیش در پاسخ به جهانگیری اظهار داشت «اگر آمار دولتی‌ها درباره ۹ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش نفت درست باشد، یعنی دولت به میزان کمتر از ۱۰ کشتی نفت فروخته است. واقعا فروش نفت به اندازه ۱۰ کشتی افتخار دارد؟»

 

وزیر سابق نفت در این رابطه گفته است «دولت برای فروش نفت دست به دامن افرادی شده که در گذشته به آنها برچسب کاسب تحریم می‌زد.»

 

قاسمی به ساده‌زیستی اشتهار دارد و در سفرهای استانی بدون بادیگارد و تشریفات حضور یافته که این منش او مورد توجه افکارعمومی در فضای مجازی قرار گرفته است.

 

از سویی، برخی قاسمی را کاندیدای نزدیک به احمدی‌نژاد معرفی می‌کنند. از یک طرف قاسمی وزیر نفت دولت دوم رئیس جمهور سابق بوده و از سویی تمایلات سیاسی جریان حامی احمدی‌نژاد به او نزدیک‌تر است و با احتمال رد صلاحیت احمدی‌نژاد عنوان می شود که ممکن است یکی از وزرای سابق به عنوان آلترناتیو و جایگزین وی معرفی شود.

 

البته قاسمی این موضوع را تکذیب کرده است و در واکنش به این ادعاها اظهار داشته «حضور احمدی‌نژاد در انتخابات به خودش مربوط است و اگر وارد این عرصه شوم برای پوشش فردی نیست.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات