تاریخ انتشار : شنبه 7 فروردین 1400 - 20:17
کد خبر : 6719

باج‌خواهی به شیوه اشرف غنی

باج‌خواهی به شیوه اشرف غنی

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان روز چهارشنبه چهارم فروردین ماه در جریان مراسم افتتاح سد کمال‌خان،  عنوان داشت که آب هیرمند قرن‌ها از این کشور خارج می‌شد، ولی اکنون مدیریت آن به دست افغان‌ها افتاده است، لذا از این پس به ایران آب در مقابل نفت می‌دهیم.   اظهارت غنی در حالی مطرح شده

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان روز چهارشنبه چهارم فروردین ماه در جریان مراسم افتتاح سد کمال‌خان،  عنوان داشت که آب هیرمند قرن‌ها از این کشور خارج می‌شد، ولی اکنون مدیریت آن به دست افغان‌ها افتاده است، لذا از این پس به ایران آب در مقابل نفت می‌دهیم.

 

اظهارت غنی در حالی مطرح شده که ذیل معاهده آبی ۱۹۷۳ ایران و افغانستان که بین محمدموسی شفیق و امیر عباس هویدا منعقد شده بود افغانستان باید حق آبه را به سمت ایران روانه کند.

به گزارش ایران مامن، این باج‌خواهی افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که متغیرهای منطقه‌ای و بین‌المللی به نفع ایران در حال تغییر است و حال معلوم نیست رئیس‌جمهوری افغانستان با چه نیتی این موضوع را مطرح کرده است.

 

در برابر انواع عواملی که می‌توان به عنوان علت طرح این ادعا از سوی غنی مطرح کرد به نظر می‌رسد بحران مشروعیت و مقبولیت رئیس‌جمهور افغانستان را باید اصلی‌ترین علت برای این موضوع به شمار آورد؛ وضعی که باعث شده تا غنی بخواهد هر از چند گاهی با طرح ادعاهایی از این دست برای خود مقبولیت و مشروعیتی ولو حداقلی ایجاد سازد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات