تاریخ انتشار : سه شنبه 28 اردیبهشت 1400 - 19:55
کد خبر : 7933

درباره یگان ۸۲۰۰ اسرائیل

درباره یگان ۸۲۰۰ اسرائیل

اخیراً پایگاه خبری میدل ایست مانیتور با انتشار گزارشی مدعی شده که رئیس حزب کارگر انگلیس یک جاسوس سابق رژیم صهیونیستی را به استخدام رسمی این حزب در آورده است. گفته می شود  «کر استارمر» رئیس حزب کارگر انگلیس، «آساف کاپلان»  که سابقه پنج سال فعالیت  در یگان سایبری ۸۲۰۰  رژیم صهیونیستی را نیز در

اخیراً پایگاه خبری میدل ایست مانیتور با انتشار گزارشی مدعی شده که رئیس حزب کارگر انگلیس یک جاسوس سابق رژیم صهیونیستی را به استخدام رسمی این حزب در آورده است. گفته می شود  «کر استارمر» رئیس حزب کارگر انگلیس، «آساف کاپلان»  که سابقه پنج سال فعالیت  در یگان سایبری ۸۲۰۰  رژیم صهیونیستی را نیز در کارنامه خود  دارد؛ به عنوان مشاور تیم رسانه‌ای حزب کارگر و فعالیت انتخاباتی این حزب در عرصه شبکه های اجتماعی استخدام شده است. گزارش ها حاکی از آن است با وجود اینکه کاپلان در مبارزات انتخاباتی حزب کارگر رژیم صهیونیستی عملکرد ناموفقی داشته است؛ اما توسط حزب کارگر انگلستان به عنوان مشاور و هدایت کننده کمپین انتخاباتی این حزب مشغول به فعالیت شده است.

 

به گزارش ایران مامن، در سال های اخیر با توجه به اهمیت تقابل کشورها در فضای سایبر و عرصه فناوریهای ارتباطی و تکنولوژیکی، مقامات رژیم صهیونیستی سرمایه گذاریهای بلند مدت و سنگینی در حوزه امنیت سایبری انجام داده اند و در این میان یگان ۸۲۰۰  وابسته به مرکز اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به عنوان یکی از پیشرفته ترین یگان های ارتش از نظر فنی و تکنولوژی، نقش بسزایی در عرصه سایبری برای طراحی حملات سایبری تهاجمی، دفاع سایبری و طراحی برنامه های جاسوسی داشته است.

از زمان تاسیس این یگان هزاران نفر از نخبگان اسرائیلی به آن پیوسته اند و ماموریت اصلی این یگان، تضمین برتری اسرائیل در فضای مجازی از طریق طراحی و اجرای عملیات تدافعی و تهاجمی سایبری است. براساس اعلام رسانه ها، یگان ۸۲۰۰  یا به زبان عبری «شومونه- متاییم» (Shmoneh-Matayim) متشکل از ۱۰ هزار سرباز ارتش اسرائیل است که آن را از آژانس های امنیتی موساد یا شین بت نیز بزرگتر کرده است. این یگان فناوری اطلاعاتی ارتش، وظیفه توسعه و استفاده از فناوریهایی را دارند که باعث کشف و بهره برداری از حفره های برنامه نویسی می شود. گزارش ها حاکی از آن است که این فناوری ها به عنوان «روزهای صفر»  (Zero Days) شناخته می-شوند و قادر به هک کردن فن آوری های مختلف از تلفن های همراه گرفته تا راکتورهای هسته ای به منظور جمع آوری اطلاعات یا خرابکاری فناوری هستند. گفتنی است روزهای صفر عنوان مستندی است که در سال ۲۰۱۶ به کارگردانی «الکس گیبنی»  درباره موضوع حملات سایبری آمریکا و اسراییل به برنامه اتمی ایران ساخته و منتشر شد.

 

به اعتقاد کارشناسان سایبری،  واحد ۸۲۰۰  یک دارایی بزرگ و در حال گسترش در زرادخانه سازمانهای جاسوسی و سایبری رژیم صهیونیستی محسوب می شود و بیشتر اعضای آن جوان و اغلب رادیکال هستتند که به طور مستقیم از دبیرستان وارد این سازمان می شود و در حال حاضر مقامات رژیم صهیونیستی میلیون ها دلار خرج تربیت مأموران اطلاعاتی با فناوری پیشرفته برای انتقال به شرکتهای جاسوسی مزدور خصوصی صهیونیستی می کنند.

 

علاوه بر این واحد ۸۲۰۰  به عنوان یک سازمان جاسوسی با عملکرد موذیانه شناخته شده است. در سال ۲۰۱۴ ، گروهی از افشاگران ناشناس جزئیات دقیق عملکرد این واحد جاسوسی صهیونیستی را که بر زندگی فلسطینیان در کرانه باختری تسلط دارد، فاش کردند.

یکی از آنها در اظهارات خود گفته است «هنگامی که وارد واحد ۸۲۰۰  شدم ، فکر کردم که در مبارزه با  تروریسم فعالیت خواهم کرد و برای محافظت از امنیت ملی هر کاری لازم باشد را انجام خواهم داد. اما برعکس من کشف کردم که بسیاری از اقدامات اسرائیل در فلسطین متوجه مواردی است که مربوط به موارد امنیتی نیستند. من در زمینه جمع آوری اطلاعات در مورد مسائل سیاسی بسیار کار کردم. اوضاع خیلی بدی داشتم، چه چیزهایی انجام دادم.»

 

افشاگر دیگری از اعضای این واحد نوشت که «آنها بطور سیستماتیک اطلاعاتی را جمع آوری کرده اند که این اطلاعات از منظر امنیتی بی ربط به نظر می رسید و من هنگام شرکت در چنین فعالیت هایی وجدان پاکی نداشتم. بر خلاف انتظار من، پایگاه داده ما نه تنها شامل اطلاعات مربوط به امنیت بود، بلکه اطلاعات شخصی و سیاسی را نیز در بر می گرفت.»

 

نفر سوم نیز اظهارات خود را اینگونه خلاصه کرد « بی گناه بودن آنها از نظر ما با توجه به نحوه برخورد ما اصلاً مهم نبود. ما  انواع داده های خصوصی فلسطینیان را  به منظور کنترل، باج گیری، آزار و اذیت و حتی قتل هدفمند آنها را جمع آوری می کردیم؛ اطلاعاتی نظیر اطلاعات جنسی، سلامتی، روابط دوستانه ، خیانت ها و… درواقع اسرائیل عادت دارد که با استفاده از چنین اطلاعاتی فلسطینیان را مجبور به همکاری با خود کند.»

 

نویسنده این گزارش در پایگاه خبری میدل ایست مانیتور، گزارش خود را با این سوال که آیا کاپلان هنوز با واحد ۸۲۰۰ یا با سایر دستگاه های جاسوسی صهیونیستی رابطه مداومی دارد؟، به پایان رسانده است و از مسئولان حزب کارگر انگلیس خواستار شفافیت و ارائه توضیحات بیشتری در این زمینه شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات