تاریخ انتشار : شنبه 7 فروردین 1400 - 23:58
کد خبر : 6757

هشدار «هریتیج» درباره سند همکاری ۲۵ساله

هشدار «هریتیج» درباره سند همکاری ۲۵ساله

«وانگ یی» وزیر خارجه چین امروز هفتم فروردین‌ پس از دیدار با «حسن روحانی» و «علی لاریجانی» مسئول پیگیری برنامه جامع همکاری‌های ۲۵ساله ایران و چین، سند همکاری را با «محمدجواد ظریف» به امضا رساند.   به گزارش ایران مامن، این سند طی ماه‌های اخیر هدف شدیدترین حملات سیاسی و رسانه‌ای به خصوص از سوی

«وانگ یی» وزیر خارجه چین امروز هفتم فروردین‌ پس از دیدار با «حسن روحانی» و «علی لاریجانی» مسئول پیگیری برنامه جامع همکاری‌های ۲۵ساله ایران و چین، سند همکاری را با «محمدجواد ظریف» به امضا رساند.

 

به گزارش ایران مامن، این سند طی ماه‌های اخیر هدف شدیدترین حملات سیاسی و رسانه‌ای به خصوص از سوی غربی‌ها قرار داشته‌است.

چندی پیش اندیشکده «هریتیج» یکی از مهمترین اتاق‌های فکر محافظه‌کاری آمریکا درباره برنامه همکاری ۲۵ساله، ضمن درخواست از «دونالد ترامپ» برای اقدامات تنبیهی علیه چینی‌ها تصریح کرد باید اقدامات لازم جهت عقیم گذاشتن اتحاد تهران و پکن تقویت شود.

 

به نوشته «جیمز فیلیپ» پژوهشگر ارشد هریتیج، ایران شریک جذابی در اقتصاد انرژی و همچنین پازلی ضروری در «ابتکار یک جاده یک کمربند» برای چین است.

 

این طرح هزار میلیارد دلاری، شاهراهی تجاری و شبکه ارتباطی وسیعی ایجاد و موقعیت پکن را برابر آمریکا تقویت می‌کند. پکن وام ۱۰ میلیارد دلاری برای شرکت‌های چینی تصویب کرده تا پروژه‌های زیرساختی در ایران همچون تاسیسات مربوط به برق، سدها، خطوط ترابری مانند خط آهن را تکمیل‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات