تاریخ انتشار : جمعه 3 اردیبهشت 1400 - 22:43
کد خبر : 7424

جاسوس کارکُشته سیا طعمه کرونا

جاسوس کارکُشته سیا طعمه کرونا

«یون میهای پاچپا» از افسران عالیرتبه سرویس اطلاعاتی رومانی در دوران جنگ سرد چندی قبل درگذشت. اگرچه درباره علت مرگ وی سخن چندانی مطرح نشده اما اخیراً برخی نزدیکان وی علت مرگ این جاسوسی کارکشته سازمان سیا را ابتلا به کرونا دانسته اند.   گفتنی است پاچپا که در سال ۱۹۷۸ میلادی به سفارت آمریکا

«یون میهای پاچپا» از افسران عالیرتبه سرویس اطلاعاتی رومانی در دوران جنگ سرد چندی قبل درگذشت. اگرچه درباره علت مرگ وی سخن چندانی مطرح نشده اما اخیراً برخی نزدیکان وی علت مرگ این جاسوسی کارکشته سازمان سیا را ابتلا به کرونا دانسته اند.

 

گفتنی است پاچپا که در سال ۱۹۷۸ میلادی به سفارت آمریکا در آلمان غربی پناهنده شده بود؛ در طول حیات خود در آمریکا در بیشتر عملیاتهای سیا در کشورهای بلوک شرق نقش مشورتی ایفاء می کرد و بعد از بازنشستگی نیز کتاب‌ها و مقالات زیادی در خصوص تحولات سیاسی و اطلاعاتی به رشته تحریر درآورده بود.

 

در سال ۲۰۲۰ «جیمز وولسی» رئیس وقت سیا بین سالهای ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵ با همکاری پاچپا، کتابی تحت عنوان «عملیات اژدها: پشت پرده جنگ سری کرملین علیه آمریکا» نوشت که در ماه مارس سال ۲۰۲۱ به چاپ رسید. در این کتاب نظریه جدیدی درباره ترور «جان اف کندی»، رئیس جمهوری اسبق آمریکا ارائه شده است. ادعا شده که «خروشچف» ماموریت ترور را به «لی هاروی اسوالد» داده بود.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات