تاریخ انتشار : سه شنبه 14 اردیبهشت 1400 - 12:02
کد خبر : 7656

هفت مصوبه بورسی در انتظار تایید رهبری

هفت مصوبه بورسی در انتظار تایید رهبری

در میان بازارهای مختلف و تا پیش از تعطیلات میانه هفته به مناسبت شهادت امام علی (ع)، این تنها بازار خودرو بود که به طور رسمی و بر اساس مصوبه شورای رقابت محصولات دو شرکت‌عمده داخلی آن به طور میانگین ۹ درصد گران شد. با این حال رسانه‌ها طی روزهای اخیر نوشتند که برکنار از

در میان بازارهای مختلف و تا پیش از تعطیلات میانه هفته به مناسبت شهادت امام علی (ع)، این تنها بازار خودرو بود که به طور رسمی و بر اساس مصوبه شورای رقابت محصولات دو شرکت‌عمده داخلی آن به طور میانگین ۹ درصد گران شد. با این حال رسانه‌ها طی روزهای اخیر نوشتند که برکنار از نرخ رسمی، کاهشی محسوس در قیمت انواع خودرو اتفاق افتاده است.

 

و اما بورس هم با افت ۱.۱۵ درصدی روی رقم یک میلیون و ۱۶۷ واحدی قرار گرفت تا ریزش مزمن ادامه یابد. در همین حال بسیاری همچنان چشم به ثمربخشی ۱۰ مصوبه اخیر سران سه قوه‌اند تا شاید گره از کار بورس بگشاید.

 

از میان ۱۰ مصوبه، اختصاص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار، رفع ممنوعیت نهادهای مالی بازار سرمایه برای استفاده از تسهیلات بانکی و اعطای اقامت پنج ساله برای سرمایه گذاران خارجی برای خرید سهام از اواسط هفته گذشته (هفتم اردیبهشت) اجرایی شده و به گفته رئیس سازمان بورس هفت مورد دیگر در زمینه‌هایی چون انتشار اوراق بدهی، تخصیص مالیات نقل و انتقال سهام در سال ۱۴۰۰ به صندوق تثبیت بازار سرمایه و … در انتظار تایید رهبری است.

 

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات