تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 اردیبهشت 1400 - 13:44
کد خبر : 7837

«معجون سمی» کرونا و سهل انگاری دولت‌ها

«معجون سمی» کرونا و سهل انگاری دولت‌ها

بسیاری از رسانه‌های جهان طی روزهای اخیر نتایج یافته‌های یک هیئت تحقیق مستقل بین‌المللی متشکل از نخست‌وزیر سابق نیوزیلند، رئیس جمهوری سابق لیبریا و … را منتشر کرده‌اند که مدعی شده جلوگیری از همه‌گیری جهانی کرونا امکان‌پذیر بوده است اما واکنش دیر و ناکافی دولت‌ها و سازمان بهداشت جهانی سبب ایجاد «معجون سمی» اپیدمی شده

بسیاری از رسانه‌های جهان طی روزهای اخیر نتایج یافته‌های یک هیئت تحقیق مستقل بین‌المللی متشکل از نخست‌وزیر سابق نیوزیلند، رئیس جمهوری سابق لیبریا و … را منتشر کرده‌اند که مدعی شده جلوگیری از همه‌گیری جهانی کرونا امکان‌پذیر بوده است اما واکنش دیر و ناکافی دولت‌ها و سازمان بهداشت جهانی سبب ایجاد «معجون سمی» اپیدمی شده است.

 

در گزارش این هیئت که سازمان بهداشت جهانی آن را سازمان داده تصریح شده دولت‌ها با بی‌تفاوتی با همه‌گیری برخورد کردند و فرصت گران‌بهای فوریه ۲۰۲۰ را برای مهار شیوع از دست دادند. سازمان بهداشت جهانی هم باید زودتر وضعیت اضطراری بین‌المللی اعلام می‌کرد.

 

سازمان بهداشت جهانی دیروز گزارش داد که نوع B.۱.۶۱۷ ویروس کرونا که منشا آن هند است در ۴۴ کشور شناسایی شده است. به نظر می‌رسد واکسن‌های تولیدی شرکت‌های فایزر و مدرنا در برابر نوع جهش‌یافته ویروس با هندی موثر باقی بمانند.

 

به گزارش ایران مامن، در کشورمان نیز طی ۲۴ ساعت گذشته ادعای یک نماینده مجلس درباره گم شدن ۲۰۰ هزار دوز واکسن کرونا با تکذیب دولتی‌ها و وزارت بهداشت همراه شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات