تاریخ انتشار : سه شنبه 4 خرداد 1400 - 23:26
کد خبر : 8089

واکنش محتاطانه بازارها به تحولات مذاکراتی و انتخاباتی

واکنش محتاطانه بازارها به تحولات مذاکراتی و انتخاباتی

شاخص کل بورس در چهارمین روز خرداد بعد از حدود یک هفته کاهش، رشدی ۸۹صدم درصدی داشت و به رقم یک میلیون و ۱۰۵ هزار واحد رسید.   در خصوص سمت و سوی تحولات بورس بسیاری چشم به پنجمین دور مذاکرات وین دوخته‌اند؛ دوری که برخی از رسانه‌های خارجی و مقامات کشورهایی مثل روسیه عنوان

شاخص کل بورس در چهارمین روز خرداد بعد از حدود یک هفته کاهش، رشدی ۸۹صدم درصدی داشت و به رقم یک میلیون و ۱۰۵ هزار واحد رسید.

 

در خصوص سمت و سوی تحولات بورس بسیاری چشم به پنجمین دور مذاکرات وین دوخته‌اند؛ دوری که برخی از رسانه‌های خارجی و مقامات کشورهایی مثل روسیه عنوان داشته‌اند می‌تواند سرنوشت‌سازترین مقطع مذاکرات باشد.

 

دومین متغیر سیاسی انتخابات ۱۴۰۰ است که امروز سرنوشت نامزدهای نهایی آن مشخص شد. به گزارش اقتصادنیوز حضور رئیس کل بانک مرکزی در جمع نامزدهای نهایی و رقابت او با چهره‌های اصلی برای بخشی از سهامداران می‌تواند معنا دار باشد. از سوی دیگر رد صلاحیت اکثر چهره‌های سیاسی متمایل به تعامل با جهان نیز اگر در بازار به منزله آماده نبودن برای تغییر رفتار و تاکتیک در مذاکرات تلقی شود بر انتظارات از آینده اثر‌گذار خواهد بود.

 

در بازار ارز هم دلار در ابتدای روز تا نزدیک مرز ۲۳ هزار تومان پایین رفت ولی در نهایت توانست بالای محدوده ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان به کار  خود پایان دهد.

 

و اما در کوتاه مدت و به رغم این تحولات سیاسی، تحلیلگران فنی می‌گویند تا زمانی که قیمت دلار بالای مرز ۲۳ هزار تومانی قرار دارد، احتمال خاصی برای قرار گرفتن بورس در سراشیبی تند وجود نخواهد داشت .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات