تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 خرداد 1400 - 13:32
کد خبر : 8249

تبعات غیرکرونایی اپیدمی و تسریع واکسیناسیون

تبعات غیرکرونایی اپیدمی و تسریع واکسیناسیون

در شرایطی که صفر شدن آمار قربانیان کرونا در انگلیس و افزایش نمونه‌های «قارچ سیاه» به عنوان عارضه مقارن کووید۱۹ در مجاورت غربی و شرقی ایران در رسانه‌ها خبرساز شده، وزارت بهداشت تلاش دارد تا سطح پوشش واکسیناسیون را گسترش دهد.   طی روزهای آینده، تکلیف واکسیناسیون داوطلبانه با محصولات ایرانی برکت و پاستور (مشترک

در شرایطی که صفر شدن آمار قربانیان کرونا در انگلیس و افزایش نمونه‌های «قارچ سیاه» به عنوان عارضه مقارن کووید۱۹ در مجاورت غربی و شرقی ایران در رسانه‌ها خبرساز شده، وزارت بهداشت تلاش دارد تا سطح پوشش واکسیناسیون را گسترش دهد.

 

طی روزهای آینده، تکلیف واکسیناسیون داوطلبانه با محصولات ایرانی برکت و پاستور (مشترک ایران و کوبا) مشخص خواهد شد تا میزان چهار میلیون دوز تزریق انجام شده تا پیش از آغاز مهرماه تکانی اساسی بخورد.

 

در پاسخ به برخی تردیدها و شایعات، مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد کرونا به رسانه‌ها گفته مردم به شایعات توجه نکنند چون همه واکسن ها موثرند.

 

طی روزهای اخیر سیر صعودی دیگر بیماری‌ها به موازات گسترش کرونا و به دلایلی چون تاخیر در مراجعه به مراکز درمانی خبرساز بوده است. به گفته رئیس انجمن قلب و عروق، در دوران کرونا میزان سکته‌ها وبیماری‌های قلبی و عروقی افزایش پیدا کرده است.

 

افزایش تبعات روانی امتداد اپیدمی همچون اضطراب و بی‌اعتماد، افزایش احتمال سکته مغزی و … از دیگر مواردی است که متخصصان حوزه‌های مختلف پزشکی به آن اشاره دارند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات