تاریخ انتشار : جمعه 21 خرداد 1400 - 13:33
کد خبر : 8400

شوک ۳۰۰ هزار تومانی به حقوق بازنشستگان

شوک ۳۰۰ هزار تومانی به حقوق بازنشستگان

بازنشستگان و مستمری‌بگیرانی که حقوق خردادماه خود را دریافت کرده‌اند، با کاهش حداقل ۲۰۰ هزار تومانی مواجه شده‌اند.   مساله اینجا است که حقوق‌ همه با هم پرداخت نمی‌شود و هنوز بسیاری در صف شوک قرار دارند.   بررسی‌های ایران مامن در خصوص فیش‌های حقوقی شماری از بازنشستگان تامین اجتماعی از کاهش ارقام ستون مبلغ

بازنشستگان و مستمری‌بگیرانی که حقوق خردادماه خود را دریافت کرده‌اند، با کاهش حداقل ۲۰۰ هزار تومانی مواجه شده‌اند.

 

مساله اینجا است که حقوق‌ همه با هم پرداخت نمی‌شود و هنوز بسیاری در صف شوک قرار دارند.

 

بررسی‌های ایران مامن در خصوص فیش‌های حقوقی شماری از بازنشستگان تامین اجتماعی از کاهش ارقام ستون مبلغ مستمری با اعمال متناسب‌سازی حکایت دارد. به عنوان مثال کسانی که در فروردین و اردیبهشت در این ستون پایه ۳میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی دریافت کرده بودند در خرداد با رقم سه میلیون و ۲۰۰ روبرو شده‌اند.

 

 

به همین نسبت، مبلغ ستون دو درصد ماده ۸۹ کاهش یافته است. در مجموع و به صورت میانگین هم کسانی که حقوق‌ بازنشستگی و مستمری متوسط دریافت می‌کنند، شاهد افت ۳۰۰ هزار تومانی بوده‌اند.

 

در خصوص کاهش حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی و نیز لشکری و کشوری زمزمه‌هایی مبنی بر ارتباط آن با انتخابات به گوش می‌رسد. برخی افت حقوق‌ها را که به یک باره و بدون اعلام و توضیحی اتفاق افتاده با رد صلاحیت وزیر رفاه مرتبط دانسته‌اند.

 

از سوی دیگر عده‌ای با یادآوری اظهارات اخیر عبدالناصر همتی درباره پرداخت حقوق اردیبهشت‌ماه کارمندان دولت از تنخواه بانک مرکزی، کاهش حقوق‌ها را ناشی از اوضاع منابع مالی دولت می‌بینند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات