تاریخ انتشار : شنبه 31 خرداد 1399 - 23:02
کد خبر : 852

احمد کیادربندسری

بانک ها زیر تیغ کرونا

بانک ها زیر تیغ کرونا

ایران مامن : بانک ها در زمره پرترددترین مراکز عمومی در تمام طول سال به ویژه طی روزهای پایانی به شمار می‌آیند و برای انتقال بیماری های همه‌گیر محل های پرریسکی محسوب می شوند. این وضع تدوین دستورالعمل های مخصوصی را می طلبد. بسیاری امید داشتند که با گرم شدن هوا و فرارسیدن فصل داغ

ایران مامن : بانک ها در زمره پرترددترین مراکز عمومی در تمام طول سال به ویژه طی روزهای پایانی به شمار می‌آیند و برای انتقال بیماری های همه‌گیر محل های پرریسکی محسوب می شوند. این وضع تدوین دستورالعمل های مخصوصی را می طلبد.

بسیاری امید داشتند که با گرم شدن هوا و فرارسیدن فصل داغ سال، ویروس کرونا ضعیف و ضعیف تر و حتی کویید ۱۹ زیر تابش نور آفتاب تابستانی تبخیر شود. این در حالی است که مجددا کرونا طغیان کرده و طی روزهای اخیر شاهد سه رقمی شدن آمار قربانیان اپیدمی بودیم.

در این شرایط بسیاری از لزوم جدی تر شدن مراقبت های بهداشتی به خصوص در اماکن عمومی سخن می گویند لیکن هنوز هم  در شعب بانکی چارچوب مدون و یکپارچه ای در این رابطه ابلاغ نشده و اقدامات انجام شده در این خصوص و برای این فضای پر ریسک، ناکافی وفاقد پیش بینی های لازم به نظر می رسد.

بانک در روزهای کرونایی

انتظار می رفت بانک مرکزی و به تبع  آن مدیریت ارشد بانک ها  در خصوص دریافت و پرداخت وجوه نقد و تدوین پروتکل بهداشتی، منسجم تر  و شفاف تر اقدام کند، نه صرفا بسنده کردن به اعلام راهکاری عمومی و کلی نظیر رعایت بهداشت فردی ، فاصله گذاری اجتماعی و امثالهم .

پس از گسترش کرونا، شعب بانک ها و مسئولان آنها خود به دلیل حفظ سلامت پرسنل و جلوگیری از انتشار این ویروس به اقدامات متنوع و ناهماهنگی متوسل شدند از قبیل پوشاندن فاصله باجه ها با نایلون، قرار دادن حوضچه ضدعفونی در ورودی شعب، استفاده از وسایلی مانند صندلی به منظور ایجاد فاصله مشتریان از باجه و…

همچنین در زمینه تهیه لوازم بهداشتی از قبیل ماسک، دستکش و مایع ضدعفونی، سهمیه ای جهت شعب اختصاص نیافت. این مسئله  به ویژه در روزهای اوج شیوع ، منجربه این شد که پرسنل، خود به سختی و با قیمتی  گزاف اقدام به تهیه این اقلام کنند. در مجموع و همچنان که اشاره شد، دستورالعمل بهداشتی مدونی از سوی مسئولان ارشد بانکی اعلام نشد و هر گونه رعایت موازین کاملا بر اساس اقدامات و اطلاعات شخصی افراد صورت می گرفت.

ناگافته نماند بانک مرکزی دستورالعمل هایی جهت مبارزه با شیوع کرونا تدوین و ابلاغ کرد که عبارت بود از کاهش ساعت کاری بانک ها ، کشیک کردن فعالیت شعب به صورت یک در میان، افزایش مبلغ  جابجایی وجوه به شکل غیرحضوری، عدم الزام حضور پرسنل آسیب پذیر یا بانوان دارای کودک خردسال و بیمار. همچنین در بعضی بانک ها انجام تست های عمومی ابتلا به کرونا بین پرسنل صورت گرفت که این اقدامات در جایگاه خود لازم و مثبت و در عین حال ناکافی بود.

 

 

* نوشتارهای ستون مداد مشکی صرفا دربردارنده نظرات نویسنده است و به واسطه تنوع آرا و دیدگاه‌ها انتشار می‌یابد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات