تاریخ انتشار : دوشنبه 2 تیر 1399 - 16:12
کد خبر : 869

کرمان؛ سرزمین عجایب

کرمان؛ سرزمین عجایب

ایران مامن : هر چند لقب «سرزمین عجایب» ذهن را به سمت داستان معروف «آلیس در سرزمین عجایب» نوشته «لوئیس کارول» انگلیسی منحرف می‌کند، اما باید گفت استان کرمان با قدری تامل و درنگ در بخشی از ایران و درست در جایی کاملاً دور از انتظار، شایسته این لقب است. استان کرمان در جنوب‌شرق ایران

ایران مامن : هر چند لقب «سرزمین عجایب» ذهن را به سمت داستان معروف «آلیس در سرزمین عجایب» نوشته «لوئیس کارول» انگلیسی منحرف می‌کند، اما باید گفت استان کرمان با قدری تامل و درنگ در بخشی از ایران و درست در جایی کاملاً دور از انتظار، شایسته این لقب است.

استان کرمان در جنوب‌شرق ایران با دارا بودن منابع طبیعی ارزنده و کاملاً متضاد با یکدیگر، صحنه‌ای از شگفتی‌ها را خلق ساخته که می‌تواند نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب کند.

کلوت های کویر لوتکلوت های کویر لوت

تصویر یک و دو : کلوت های کویر لوت

 

جمع اضدادی متشکل از کوهستان مرتفع، جنگل، کویر، بیابان و رودخانه با آب و هوایی گرمسیری تا سردسیری و مرطوب و تنوع زیستی جانوری و گیاهی، نمونه مختصری از عجایب این استان است که در فاصله‌ای کمتر از ۶۰ کیلومتر از یکدیگر قابل رویت‌اند.

از کویر لوت در شمال استان که به عنوان گرمترین نقطه کره زمین(شناخته شده در بعضی از سال‌ها توسط ناسا) و پیست اسکی «سیرچ» در دامنه‌های زیبای «پلوار»، سرچشمه رودخانه «هلیل‌رود» در ارتفاعات کوه‌های «هزار» و «لاله‌زار» و جنگل‌های «خود رو» درخت «سرو» در جنوب استان، تا زیستگاه «خرس» سیاه آسیایی همگی از جاذبه‌هایی است که کمتر می‌توان آن را در جاهای دیگر ایران یکجا و به‌طور همزمان مشاهده نمود.

قله کوه هزار و ارگ راین

تصویر سه: قله کوه هزار و ارگ راین

 

شاید با داشتن فرصت یک هفته‌ای هم نتوان از تمام جاذبه‌های این استان بهره برد، اما بدون تردید با اتومبیل شخصی و با برنامه‌ای منظم می‌توان در سفری ۳ روزه از مبدا کرمان، از جاذبه‌های زیبای کویر لوت تا پیست اسکی سیرچ و جنگل‌های سرو و رودخانه هلیل‌رود و مرتفع‌ترین منطقه مسکونی ایران یعنی دو روستای «اوردیکان» و «باب زنگی» با ارتفاع بیش از ۳۳۰۰ متر در کوه هزار، لذت کافی را برد.

جنگل های خودروی کوه هزار

تصویر چهار : جنگل های خودروی کوه هزار

 

این درحالی است که جاذبه‌های تاریخی این استان نظیر بازار کرمان، ارگ تاریخی «بم» و «راین»، روستای تاریخی «میمند» در شهربابک، «باغ سنگی» در سیرجان و …هم از منظر و اهمیت تاریخی قابل ملاحظه است.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات