تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 تیر 1400 - 23:49
کد خبر : 9042

طعم همسایگی با طالبان

طعم همسایگی با طالبان

*پیشروی‌های طالبان به صورت جسته‌وگریخته ادامه دارد. رسانه‌ها از تصرف شهرهای مختلف استان هرات خبر می‌دهند. با وجود مقاومت‌های محدود در برخی نواحی، طالبان بدون ‌درگیری منطقه واخان از زیباترین مناطق افغانستان را که از شرق به چین، شمال به تاجیکستان و جنوب به پاکستان منتهی می‌شود تصرف کرد.   *در رسانه‌های ایران اما بیش

*پیشروی‌های طالبان به صورت جسته‌وگریخته ادامه دارد. رسانه‌ها از تصرف شهرهای مختلف استان هرات خبر می‌دهند. با وجود مقاومت‌های محدود در برخی نواحی، طالبان بدون ‌درگیری منطقه واخان از زیباترین مناطق افغانستان را که از شرق به چین، شمال به تاجیکستان و جنوب به پاکستان منتهی می‌شود تصرف کرد.

 

*در رسانه‌های ایران اما بیش از هر چیزی تصرف دو گمرک و گذرگاه مرزی اسلام قلعه و ابونصر فراهی به دست نیروهای طالبان خبرساز و تصاویر مواجهه مرزبانان ایرانی با نیروهای طالب به طور گسترده منتشر شد.

 

*در واکنش به دعوت هیات طالبان به تهران و مذاکره آنان با نمایندگان دولت کابل، آمریکایی‌ها اقدام ایران در میزبانی از طرف‌های درگیر را اقدامی سازنده توصیف کردند. در این میان، محمود احمدی نژاد حمایت‌های برخی مسئولان از طالبان را باعث رفتن آبروی مردم و ناخشنودی آنان توصیف کرد.

 

*بسیاری از رسانه‌ها به قیاس اظهارات انذارآمیز بورسی امروز روحانی با سخنان تشویق‌آمیز وی برای حضور مردم در بازار سرمایه پرداختند.

 

*مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی درباره حذف کامل لبنیات از سفره مردم با شیر ۶هزار و ۴۰۰ تومانی هشدار داد.

 

*معاون استاندار تهران خبر داده این استان ۹۲۵۰ بازمانده از تحصیل دارد.

 

*نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت ۸۰ درصد لوازم خانگی خرد در بازار قاچاق است.

 

*معاون فنی گمرک اعلام کرد ۱۰۰ هزار تن کالاهای اساسی در حال فاسد شدن در بنادر شمالی است.

 

*پس از ادعای مخالفان دولت در زمینه کار کردن ۲۴ساعته دستگاه‌های خردکُن اسناد در نهاد ریاست جمهوری، فرمانده سپاه مازندران به مسئولان اجرایی استان در این باره هشدار داد.

 

*سازمان سنجش از حذف سوالات سخت کنکور در پاسخنامه و نتیجه آزمون خبر داد.

 

*پس از ادعای سکونت وزیر نیرو در هتل اسپیناس، این ادعا تکذیب شد. رضا اردکانیان امروز از کاهش ۳هزار مگاواتی مصرف برق و کاهش خاموشی ها خبر داد. وزیر نیرو همچنین گفت بسیج مزارع ارزهای دیجیتال را کشف می‌کند.

 

*پس از حملات راکتی به سفارت آمریکا در بغداد، دبیر کل عصائب اهل الحق از گروه های مقاومت عراق دست داشتن در این حملات را تکذیب کرد.

 

*دلایل انفجار و آتش سوزی عظیم بندر جبل علی امارات، وقوع حریق در یک کانتینر مواد اشتعالزا عنوان شد. دیروز همچنین بندر الکوت کویت دچار آتش سوزی شد. تصاویر آتش‌سوزی برقی در اهواز هم در شبانه روز اخیر در فضای مجازی وایرال شد.

 

*پلمپ یک کاروانسرا، بازداشت مدیر آن و برکناری مدیر گردشگری دلیجان در استان مرکزی به دنبال آب بازی چند مسافر زن و مرد مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

 

*به گزارش ایران مامن، خروج قطار باری از ریل در استان سمنان با سه مجروح، دعوت سخنگوی غذا و دارو از پزشکان برای آمدن به سیستان و بلوچستان به جای لایو گذاشتن، اعلام افزایش سرقت ها در زمان قطعی برق تهران از سوی رئیس پلیس پایتخت و … از دیگر موضوعات مورد توجه رسانه ها در ۲۴ ساعت اخیر بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات