تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 تیر 1400 - 20:46
کد خبر : 9325

مدافعان سلامت باید اعتصاب کنند تا صدایشان را بشنوید؟

مدافعان سلامت باید اعتصاب کنند تا صدایشان را بشنوید؟

آقایان مسئول نظام، ظلم و تبعیض به مدافعان سلامت تا کی؟ عیدقربان است، مدافعان سلامت را قربانی بی تدبیری و تبعیض نکنید.   یک سال و اندی از همه گیری ویروس و بیماری منحوس کرونا در سطح کشور می گذرد و مدافعان سلامت، این مجاهدان صف مبارزه با دشمن جانِ ملت خالصانه در صف مبارزه

آقایان مسئول نظام، ظلم و تبعیض به مدافعان سلامت تا کی؟ عیدقربان است، مدافعان سلامت را قربانی بی تدبیری و تبعیض نکنید.

 

یک سال و اندی از همه گیری ویروس و بیماری منحوس کرونا در سطح کشور می گذرد و مدافعان سلامت، این مجاهدان صف مبارزه با دشمن جانِ ملت خالصانه در صف مبارزه جانفرسا وارد شدند و در این مسیر عده ای از آنان به فیض شهادت نائل آمدند که تاریخ بر ایثار و از جان گذشتگی آنان گواهی خواهد داد. دراین مدت آنچه از شما مسئولین شنیده و دیده شد فقط  تبلیغات، مصاحبه‌ها، تعریف و تمجیدهای تبعیض‌آمیزتان بود اما در مقام قدردانی عملی و ایفای حقوق آنان کمتر قدمی برداشته نشد و مشاهده نگردید.

 

مطالبات و معوقات و حق الزحمه های مالی پرسنل ماه ها است پرداخت نشده، حق فوق العاده خاص برای سایر پرسنل خدوم دیگر ارگان‌ها همچون شهرداری‌ها، بانک‌ها، انتقال خون و زندان‌ها برقرار گردیده است اما علی رغم داشتن تمامی مبانی و مستندات قانونی از این مبارزان خط مقدم دریغ ورزیده شده و افزایش حق جذب نیز به همراه آن در پیچ و خم تصمیمات شما مسئولان امروز و فردا می شود.

بار و فشار کاری انجام واکسیناسیون مقابله با کرونا در کنار سایر اقدامات پیشگیرانه، شناسایی، نظارتی و سنجشی در مبارزه با کرونا بر پرسنل بهداشت از یک طرف و دست و پنجه نرم کردن با موج های پیاپی کرونا توسط کادر درمان به دلیل تاخیر در تامین به موقع واکسن و اجرای واکسیناسیون عمومی ملت به یمن تدابیر شما مسئولان از طرف دیگر، آنچنان راست قامتان حوزه سلامت را  قد کمانی کرده است که عنقریب است که با تیرهای زهرآگین بی تفاوتی و بی مسئولیتی شما مسئولان زیر بار اینهمه فشار قامت خم کنند و زمینگیر شوند. آنوقت کار از کار گذشته است و به تعبیر شاعر:

سر چشمه شاید گرفتن به بیل

چو پر نشد نشاید گرفتن به پیل

 

نمیدانم چرا هیچکس به اقدامات ضدامنیت ملی این آقایان مسئول خاصه وزیر بهداشت و معاون بهداشتی وی در نارضایتی‌تراشی و بی محلی به مطالبات مدافعان سلامت  ورود نمی کند؟ آیا حتما باید این مدافعان سلامت که نجیبانه و خالصانه و برای رضای خدا در میدان پر از مین کرونا قدم نهاده اند تا خاری بر پای هیچکدام از ملت فرو نرود و خانواده ای داغدار عزیزی نگردد و نخبه ای رخت از جهان بر نبندد و اشکی جاری نشود، اقدام به  اعتراض و اعتصاب و تعطیل کردن تمام خدمات خود در این عرصه نمایند تا ندای مظلومیت و بی پناهی آنان شنیده و صورت سرخ شده از سیلی شان در فشار اقتصادی دیده شود؟

 

آیا  تبعیض و بی عدالتی در قبال اینان در مقایسه با سایر کارکنان دیگر دستگاه‌ها که در چنین جایگاه پرمخاطره ای قرار ندارند جز این است که تعمدا دنبال ایجاد خشم و عصبانیت در بین مدافعان سلامت هستند؟ چرا کسی به اینها توجه نمی‌کند؟ چرا به تبعات امنیتی اجتماعی این قبیل اقدامات ناعادلانه توجهی نمی شود؟ آیا ایجاد نارضایتی عمومی  این بار در جامعه سلامت کشور در دستور کار آقایان قرار گرفته است که بی محابا در این میدان بی رقیب یکه تازی می کنند؟

 

بنده به حسب وظیفه شرعی و اخلاقی و سازمانی خود در مکاتبات متعدد خطر این نوع رفتار تبعیض‌آمیز و ناعادلانه از سوی مسئولان امر خاصه وزیربهداشت و معاون بهداشتی وی را گوشزد کرده ام ، اینکه چرا کسی نمیخواهد تدبیری کند و مطالبات بحق مدافعان سلامت را برآورده سازد را نمی دانم  و اینکه چرا بجای دمیدن امید و نشاط به روح خسته آنان، یاس و ناامیدی و خشم تزریق می کنند و بجای ایجاد فرصتی برای آماده سازی روحی و جسمی آنان در موج های پیاپی پیش روی کرونا که حاصل دستپخت آقایان است و احتمالا حالا حالا ها باید شاهد موج های بعدی هم باشیم، آنان را لغو مرخصی و دورکاری (درحالی که سایر کارکنان دولت از آن بهره مند هستند) می‌نمایند،  الله اعلم.

خدایا چنان کن سرانجام کار

توخشنود باشی و ما رستگار

 

✍🏻محمدرضا سقائیان فرد عضو کوچکی از جامعه بهداشتی کشور

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات