تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1400 - 23:46
کد خبر : 9639

رکوردشکنی دولت دوازدهم در بازار بورس و ارز

رکوردشکنی دولت دوازدهم در بازار بورس و ارز

واکنش بازار سهام به شروع ریاست جمهوری رئیسی، رشد حدود ۱۸هزار واحدی بود که باعث شد شاخص کل از یک میلیون و ۳۷۵ هزار واحد عبور کند.   با وجود گمانه‌زنی‌های روزهای اخیر مبنی بر تلاش روحانی برای پایین کشیدن موقت نرخ ارز، در نهایت رقم ۲۵هزار ۷۰۰ تومان برای هر دلار به نام رئیس

واکنش بازار سهام به شروع ریاست جمهوری رئیسی، رشد حدود ۱۸هزار واحدی بود که باعث شد شاخص کل از یک میلیون و ۳۷۵ هزار واحد عبور کند.

 

با وجود گمانه‌زنی‌های روزهای اخیر مبنی بر تلاش روحانی برای پایین کشیدن موقت نرخ ارز، در نهایت رقم ۲۵هزار ۷۰۰ تومان برای هر دلار به نام رئیس دولت یازدهم و دوازدهم ثبت شد تا رکورددار بالاترین سقوط ارزش ریال لقب بگیرد. روحانی دلار را حدود ۳۶۰۰ تومان از دولت احمدی نژاد تحویل گرفته بود.

 

با این حال، رسانه‌ها با بررسی روند فعالیت بورس در ادوار مختلف اجرایی نوشتند که دولت دوازدهم هم از نظر رشد اسمی و هم واقعی، رکورد بیشترین میزان بازدهی شاخص کل بورس را در میان ۶ دولت اخیر، به خود اختصاص داده است.

 

به این ترتیب با ثبت بازده اسمی ۱۵۷۱درصدی و بازده واقعی ۴۴۴درصدی پرونده بورسی دولت دوازهم بسته شد.

 

از دید بسیاری از تحلیلگران با وجود خوش‌بینی‌ها به سیاست‌های بورسی رئیسی همچنان مسائل مربوط به سیاست خارجی نقش اصلی را در سمت و سوی بازارها خواهد داشت.

 

این در حالی است که حوادث دریایی اخیر در آب‌های جنوبی ایران و اعلام توقف روندهای دیپلماتیک در زمینه تبادل زندانیان ایرانی- آمریکایی و هفت میلیارد منابع ارزی مسدود شده بیش از خوش‌بینی باعث نگرانی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات