تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 مرداد 1400 - 17:14
کد خبر : 9658

دماسنج اقتصاد در تحویل سال ۱۴۰۱ چه درجه‌ای را نشان خواهد داد؟

دماسنج اقتصاد در تحویل سال ۱۴۰۱ چه درجه‌ای را نشان خواهد داد؟

جهش ۳۰ هزار واحدی باعث شد تا بازار سهام یکی از بهترین آخر هفته‌های کاری خود را در ۱۴۰۰ پشت سربگذارد.   سیزدهم مردادماه شاخص کل با رشد ۲.۲۱ درصدی روی پایه یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد قرار گرفت. قیمت دلار اما تغییر چندانی نداشت و روی ۲۵ هزار و ۶۰۰ هزار تومان ثابت

جهش ۳۰ هزار واحدی باعث شد تا بازار سهام یکی از بهترین آخر هفته‌های کاری خود را در ۱۴۰۰ پشت سربگذارد.

 

سیزدهم مردادماه شاخص کل با رشد ۲.۲۱ درصدی روی پایه یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد قرار گرفت. قیمت دلار اما تغییر چندانی نداشت و روی ۲۵ هزار و ۶۰۰ هزار تومان ثابت ماند تا این‌بار همنوایی بین این دو شاخص شکل نگیرد.

 

نگاهی به روند هفتگی بورس نشان می‌دهد که شاخص کل به دلیل جهش‌های روز شنبه و چهارشنبه رشدی چشمگیر و ۶.۸ درصدی داشته و با ترقی ۹۰هزار واحدی توانسته کف جدیدی را زیرسازی کند.

 

و اما در خصوص روند بورس تا پایان سال پیش‌بینی‌های مختلفی از سوی کارشناسان صورت گرفته است؛ برخی می‌گویند شاخص کل بورس تا پایان سال به مرز دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد نزدیک می‌شود و احتمالا با فرض توقف برجام، دلار بازدهی ۲۰ درصدی دارد و به ۳۰ هزار تومان می‌رسد.

 

در همین پیوند گفته می‌شود بازار در سال جاری هر چند دلیلی برای رشد شارپی نخواهد داشت اما نهایت بازدهی بین ۴۰ تا ۵۰ درصدی را از آن خواهیم دید.

 

تحلیل دیگر اینکه دو ویژگی شاخص اقتصاد ایران در ۱۴۰۰ کسری بودجه شدید و تورم بالای ۴۰درصدی خواهد بود و بازار سهام با افت‌وخیزهای خود نهایتا در کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی وارد سال ۱۴۰۱ خواهد شد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات