تاریخ انتشار : دوشنبه 25 مرداد 1400 - 23:41
کد خبر : 9884

تراژدی؛ از کابل تا کپسول

تراژدی؛ از کابل تا کپسول

*با وجود انتشار تصاویر و کلیپ‌های متعدد در فضای مجازی از هجوم مسافران به جاده‌ها خصوصا محورهای شمالی کشور، پلیس از بازگرداندن خودروها خبر داده و اعلام کرده ترددها ۴۰درصد کاهش یافته است.   *رئیس پلیس امنیت تهران از بازداشت باند چهارنفره فروش و تزریق واکسن تقلبی آسترازنکا خبر داد که ۳هزار نفر را در

*با وجود انتشار تصاویر و کلیپ‌های متعدد در فضای مجازی از هجوم مسافران به جاده‌ها خصوصا محورهای شمالی کشور، پلیس از بازگرداندن خودروها خبر داده و اعلام کرده ترددها ۴۰درصد کاهش یافته است.

 

*رئیس پلیس امنیت تهران از بازداشت باند چهارنفره فروش و تزریق واکسن تقلبی آسترازنکا خبر داد که ۳هزار نفر را در منطقه دزاشیب فریب داده‌اند.

 

*رئیس گروه دارویی برکت اظهار داشته اقدام برای واکسن‌سازی از هشت ماه پیش و با کلنگ‌زنی ساختمان تولید واکسن‌ آغاز شده است؛ سخنانی که با واکنش شدید کاربران مجازی همراه شده که به تعلل در واردات واکسن اعتراض کرده‌اند.

 

*خبرگزاری ایسنا از اوضاع وحشتناک تهیه اکسیژن در مشهد خبر داد؛ صف‌های طولانی برای خرید یک کپسول ۱۰ لیتری در حدود ۳ میلیون تومان و اجاره روزانه آن حداقل ۵۰ هزارتومان که نهایتا ۵ساعت جواب می‌دهد.

 

*همزمان با اعتراضات مردمی به تسلط طالبان بر افغانستان از قم تا تورنتو کانادا، برخی کشورها نظیر چین و عربستان اعلام کردند این گروه را به رسمیت می‌شناسند. روس‌ها اما گفته‌اند عجله‌ای برای این کار ندارند. حماس هم پیروزی‌های طالبان را تبریک گفته است.

 

*هجوم هزاران غیرنظامی به فرودگاه کابل به دنبال شایعه امکان خروجشان از کشور، باعث تیراندازی نظامیان آمریکایی به آن‌ها شد. همچنین سقوط تعدادی از کسانی که می‌خواستند با آویختن به هواپیما از افغانستان خارج شوند باعث شد تا تلفات فرودگاه کابل از ۱۰ نفر فراتر رود.

 

*در حالی که معلوم نیست رئیس جمهور سابق افغانستان به کدام یک از کشورهای تاجیکستان، عمان یا ازبکستان گریخته، ازبک‌ها اعلام داشتند هواپیمای افغانی را به دلیل ورود به حریم کشورشان ساقط کرده‌اند.

 

*در پایان نشست اضطراری شورای امنیت درباره تحولات افغانستان، اعضا خواستار تشکیل دولتی متحد، فراگیر و نماینده مردم شدند که با مشارکت زنان همراه باشد.

 

 

*طالبان در ادامه اطمینان‌بخشی خود به مردم افغانستان اعلام کرد کارمندان دولتی به محل کارشان بازگردند. همچنین جمله زنان با حجاب می‌توانند کار کنند.

 

*پس از اعتراض ترامپ و پومپئو به سیاست واشنگتن در قبال افغانستان، وزیر خارجه دولت بایدن گفته کاخ سفید از سرعت تسلط طالبان بر افغانستان متعجب شده است.

 

*برخی رسانه‌ها با گمانه‌زنی درباره رای اعتماد مجلس به وزرا نوشته‌اند ممکن است ۹ وزیر پیشنهادی از جمله نفت، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، صمت، رفاه، نیرو، بهداشت و ورزش نتواند به کابینه راه یابند.

 

*محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی رئیسی برای فرهنگ و ارشاد گفته ۶۱ فیلم از ۷۷ فیلم بررسی شده سال ۹۷ تصویری بی‌حیا از زن ارائه می‌دهد، ۵۹ فیلم تخریب‌کننده انقلاب و ۵۰ فیلم سیاه‌نما است. وزیر فعلی اما توئیت زده طالبانیسم همان است که بود، تغییری نمی‌کند.

 

*روبیکا در اقدامی عجیب و پس از اعتراض برخی هنرمندان و ورزشکاران سرشناس به خاطر ساخته‌شدن اکانت‌های جعلی آن‌ها در این اپلیکیشن، اعلام کرد بدون رضایت جعلی‌سازان نمی‌تواند این حساب‌های کاربری را پاک کند.

 

*رئیس اتحادیه صنف گوشت‌فروشان مشهد گفته در ماه‌های آتی به دلیل شرایط ارزی، خشکسالی و مسائل دامداران، گوشت قرمز به شکل چشمگیری گران خواهد شد.

 

*به گزارش ایران مامن، تاکید دبیرکل حزب الله بر واردات بنزین و گازوئیل از ایران، دستورات جدید رئیسی برای برآورد دقیق اوضاع و آمار اقتصادی، اعلام رسانه‌ها در خصوص گریز اشرف غنی با ماشین‌های حمل پول، اظهارنظرهای تازه پزشکان مبنی بر بی‌تاثیری داروی رمدسیویر در درمان کرونا و … از دیگر اخبار شبانه روز اخیر بود.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات