تاریخ انتشار : یکشنبه 31 مرداد 1400 - 19:37
کد خبر : 10022

استراحت دلاری و دورخیز ریالی‌ها در بورس

استراحت دلاری و دورخیز ریالی‌ها در بورس

بعد از پنج روز تعطیلی اجباری بازار سرمایه، در آخرین روز مردادماه بازار مجددا گشایش یافت و شاهد رشد حدود یک درصدی بود تا شاخص کل روی رقم یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد قرار بگیرد.   ۳۱ مردادماه بورس شاهد یک رکوردشکنی در سال ۱۴۰۰ بود؛ ارزش معاملات خرد شامل سهام، حق تقدم و

بعد از پنج روز تعطیلی اجباری بازار سرمایه، در آخرین روز مردادماه بازار مجددا گشایش یافت و شاهد رشد حدود یک درصدی بود تا شاخص کل روی رقم یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد قرار بگیرد.

 

۳۱ مردادماه بورس شاهد یک رکوردشکنی در سال ۱۴۰۰ بود؛ ارزش معاملات خرد شامل سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی شکسته شد و به ۱۱۰۵۴ میلیارد تومان رسید.

 

از دید تحلیلگران بازار انتظار می‌رود بورس در روزهای پیش رو با منطقه مقاومتی خود درگیر شود. از سوی دیگر احتمال افزایش عرضه‌ها نیز وجود دارد.

 

در شرایطی که دلار در وسط کانال ۲۷ هزار تومانی قرار گرفته (۲۷۴۵۰ تومان)، در برخی نمادهای دلاری مانند پتروشیمی و فلزات افزایش محسوس عرضه‌ها را شاهد بودیم.

 

از سوی دیگر به واسطه رشدی که دلار طی روزهای اخیر داشته، سهام‌های دلاری رشد خود را زودتر از سایر گروه‌ها آغاز کردند و بین ۲۰ تا ۳۰ درصد رشد داشتند. به همین دلیل احتمال استراحت آن‌ها در روزهای آینده وجود دارد.

 

سهم‌های بزرگ مانند خودرویی‌ها، پالایشی‌ها و بانکی‌ها که رشد کمتری نسبت به سهام دلاری داشتند، امروز با اقبال بهتری مواجه شدند و احتمالا طی روزهای آینده اقبال نسبی به سهام ریالی بازار است تا گپ سهام دلاری و گروه های بزرگ جبران شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات