تاریخ انتشار : دوشنبه 15 شهریور 1400 - 0:43
کد خبر : 10331

تغییرات سبدگردانی برای نجات سرمایه‌گذاران خرد

تغییرات سبدگردانی برای نجات سرمایه‌گذاران خرد

همچنان که پیش‌بینی شد با در جا زدن قیمت دلار کف کانال ۲۷ هزار تومانی و تداوم اصلاحات نمادهای شاخص‌ساز بورس، بازار سهام از پرش‌های روزهای اخیر برکنار ماند و با ریزش بیش از ۳۸ هزار واحدی، شاخص کل در روزی سرخپوش روی یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحد جای گرفت.   در ارتباط با

همچنان که پیش‌بینی شد با در جا زدن قیمت دلار کف کانال ۲۷ هزار تومانی و تداوم اصلاحات نمادهای شاخص‌ساز بورس، بازار سهام از پرش‌های روزهای اخیر برکنار ماند و با ریزش بیش از ۳۸ هزار واحدی، شاخص کل در روزی سرخپوش روی یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحد جای گرفت.

 

در ارتباط با اظهارات اخیر رئیس سازمان بورس در مورد چالش سرمایه‌گذاری مستقیم و لزوم تامین منافع سرمایه‌گذاران خرد، تحلیلگران دیدگاه‌های مختلفی ارائه کرده‌اند.

 

در حالی که گفته می‌شود در بسیاری از بازارهای سهام در سراسر جهان، کمتر از ۵درصد سرمایه‌گذاران خرد به صورت مستقیم وارد بازارها می‌شوند، ورود و فعالیت افراد بدون تخصص و تحلیل باعث می‌شود تا میلیون‌ها نفر در بازار سرمایه ایران اسیر فراز و فرودها شده و دارایی‌ها خود را از دست بدهند.

 

به گزارش ایران مامن، برای جلوگیری از اتفاقاتی که در سال‌های ابتدایی و انتهای دولت قبلی رخ داد، شکل‌گیری سازوکارهای تازه سبدگردانی مورد تاکید قرار گرفته است.

 

از این منظر، تقویت سرمایه‌گذاری غیر‌مستقیم به سود بازار است و اگر این موضوع تا به حال اتفاق نیافتاده به این دلیل است که سبدگردان‌های بازار، تکنولوژی مناسبی برای جذب افراد نداشته و به صورت اختصاصی هنوز نتوانسته‌اند برای افراد مختلف سبدگردانی کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات