تاریخ انتشار : دوشنبه 29 شهریور 1400 - 1:09
کد خبر : 10653

چهارراه استانبول؛ اصلی‌ترین مسیر تحولات تالار سعادت‌آباد

چهارراه استانبول؛ اصلی‌ترین مسیر تحولات تالار سعادت‌آباد

بازار سهام روز ۲۸ شهریور نسبت به روز قبل از آن ریزش کمتری داشت (حدود ۲ درصد معادل ۳۰ هزار واحد) و شاخص کل روی یک میلیون و ۴۲۰ هزار واحد قرار گرفت. دلار هم با نرخ ۲۷ هزار و ۴۶۵ تومان به کار خود پایان داد.   تحولات این روزهای بورس به شکلی است

بازار سهام روز ۲۸ شهریور نسبت به روز قبل از آن ریزش کمتری داشت (حدود ۲ درصد معادل ۳۰ هزار واحد) و شاخص کل روی یک میلیون و ۴۲۰ هزار واحد قرار گرفت. دلار هم با نرخ ۲۷ هزار و ۴۶۵ تومان به کار خود پایان داد.

 

تحولات این روزهای بورس به شکلی است که شکستن کف مقاومتی ۱.۴میلیونی نیز تنها طی یک روزِ ریزشی می‌تواند اتفاق بیافتد و این یعنی رخدادی که بدبین‌ترین تحلیلگران هم در روزهای ابتدایی ماه جاری احتمال اندکی برایش قائل بودند.

 

با توجه به این که بورس چند روز متوالی قرمزپوش بوده احتمالا تا پایان هفته تحرکات بازار متعادل‌تر شود. برخی تحلیلگران می‌گویند چند روز آینده اگر هم بازار منفی باشد از شدت افت آن کم می‌شود و اگر مثبت باشد ضعیف و مقطعی خواهد بود.

 

از سوی دیگر نگاه بورس‌بازان در شرایط فعلی بیش از گذشته به‌تحولات چهارراه استانبول معطوف شده است؛ جایی‌که برخی از اخبار و شنیده‌ها به‌خصوص در ارتباط با مذاکرات هسته‌ای، احتمال برای نزول نرخ دلار را تقویت کرده و این سبب شده تا سهامداران نسبت به‌آینده بازار سهام با دیده تردید نگاه کنند.

 

با این حال، این نگاه هم وجود دارد که حتی اگر بازار ۱۰ تا ۱۵ درصد دیگر هم پایین‌تر برود باز هم تقاضای قابل توجهی به سمت آن خواهد آمد. حتی روز شنبه که روند بازار منفی بود، ارزش صف فروش بازار ۸۰۰ میلیارد تومان بود و نمادها کمتر از بهار در وضعیت  صف فروش قرار گرفتند زیرا بازار این ذهنیت را ندارد که قرار است اتفاق عجیبی رخ دهد و قیمت دلار به سرعت کاهش یابد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات