تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1400 - 15:58
کد خبر : 10847

تصویر تازه ایران در پروپاگاندای اسرائیل؛ دشمن وحشت‌زده اما هولناک

تصویر تازه ایران در پروپاگاندای اسرائیل؛ دشمن وحشت‌زده اما هولناک

نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی دیروز خود در مجمع عمومی سازمان ملل، به سنت «بنیامین نتانیاهو» و سایر اسلافش شدیدترین حملات را متوجه جمهوری اسلامی کرد و مدعی شد تهران همه خطوط قرمز بین‌المللی را زیر پاگذاشته و با استفاده از سلاح اتمی به دنبال سیطره بر سراسر خاورمیانه است.   «نفتالی بنت» از جامعه

نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی دیروز خود در مجمع عمومی سازمان ملل، به سنت «بنیامین نتانیاهو» و سایر اسلافش شدیدترین حملات را متوجه جمهوری اسلامی کرد و مدعی شد تهران همه خطوط قرمز بین‌المللی را زیر پاگذاشته و با استفاده از سلاح اتمی به دنبال سیطره بر سراسر خاورمیانه است.

 

«نفتالی بنت» از جامعه بین‌المللی و قدرت‌های اتمی خواست «اسیر شعبده‌بازی‌ها» و «اتلاف وقت» تهران نشوند. بنت گفت اسرائیل از هیچ تلاشی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای فروگذار نمی‌کند.

 

 

نخست وزیر اسرائیل اوایل شهریورماه به «نیویورک تایمز» گفته بود تل آویو برای جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح اتمی، حمله به تاسیسات و زیرساخت‌های هسته‌ای ایران را ادامه خواهد داد.

 

چند هفته پیش «نیویورک تایمز» گزارشی مفصل درباره تخاصم ایران و اسرائیل داشت و مدعی نفوذ گسترده مأموران موساد در مراکز و نهادهای حساس دولتی ایران شده بود. این روزنامه نوشت مقامات ایرانی از توانایی رژیم صهیونیستی و سازمان‌های اطلاعاتی‌اش در حمله به اهداف خود نگرانند و بشدت از واقعیت وجود «شبکه‌ای از عوامل موساد» در درون نهادها و سازمان‌های دولتی هراس دارند.

 

در این گزارش می‌خوانیم: میزان ترس و دلهره مقامات ایرانی در پی رشته ترورها و حملات مرموز منتسب به موساد علیه اهداف ایرانی در ماه های اخیر افزایش یافته اس؛. وضعیتی که طیف گسترده‌ای از حملات به تأسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی، کشتی های حمل‌ونقل و کاروان‌های تسلیحاتی و همچنین ترور اعضای ارشد برنامه هسته ای این کشور از جمله ترور «محسن فخری زاده» را که در محافل غربی  مغز متفکر برنامه هسته‌ای ایران محسوب می شد، شامل می شود.

 

این گزارش همچنین مدعی شده که بزرگ‌ترین نگرانی در ایران این است که موساد توانسته شبکه بزرگی از جاسوسان و مأمورانش را مستقر کند که مقامات اطلاعاتی ایران از آن‌ها آگاه نیستند و ضربه بعدی ممکن است کاملاً غافلگیرکننده باشد.

 

در ادامه ادعاهای نیویورک تایمز آمده است: سردار «سیدمحمد حجازی» جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران براساس اخبار غیررسمی در  ۱۸ آوریل سال جاری مورد سوءقصد قرار گرفته بود اما سپاه پاسداران بدون اعلام جزئیات بیشتر حمله قلبی را به عنوان عامل اصلی درگذشت وی اعلام کرد. بعد از آن گمانه‌زنی ها مبنی بر دست داشتن موساد در این حادثه بشدت قوت گرفت. در سال ۲۰۱۹ از سرتیپ حجازی به‌عنوان عامل سوق دهنده تلاش های حزب‌الله برای دستیابی به موشک های دقیق و تمرکز نیروهای نظامی ایران در  لبنان یاد شده بود.

 

 

در ماه مه سال ۲۰۲۱ نیز «یوسی کوهن» رئیس وقت سازمان موساد در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید این سازمان جاسوسی مدعی شد که «اسرائیل موفق شده در طول دوره مدیریت او بر موساد، به قلب ایران نفوذ کند.»

 

براساس گزارش روزنامه «تایمز اسرائیل»، کوهن در مراسم معرفی «دیوید بارنی» به عنوان رئیس جدید موساد اظهار داشت « ما به قلبِ قلب دشمن خود ایران نفوذ کرده ایم… ما به طور مستمر اطلاعات آن‌ها را جمع‌آوری و اسرارشان را فاش کرده‌ایم و غرور و اعتمادبه‌نفس آن‌ها را تضعیف کردیم.»

 

کوهن همچنین با اشاره به سرقت اسناد هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۸ از یک انبار متروکه در حومه شهر تهران گفت « با این عملیات ما برنامه نظامی هسته‌ای ایران، حفظ قابلیت‌های هسته‌ای این کشور در عرصه نظامی و سایر تقلب‌ها و دروغ‌های ایران را برای همه جهان برملا کردیم. »

 

براساس گزارش این روزنامه صهیونیستی دوران ریاست یوسی کوهن بر موساد یکی از پرتنش‌ترین دوران جنگ اطلاعاتی بین رژیم صهیونیستی و ایران بوده که اقدامات خرابکارانه در قلب مراکز هسته‌ای ایران از جمله انفجار در سایت نطنز و نیز ترور شهید محسن فخری زاده را شامل می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات