تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 مهر 1400 - 1:28
کد خبر : 10869

بازار سرمایه، فاز خنثی و رسوایی ماینری

بازار سرمایه، فاز خنثی و رسوایی ماینری

در روزی که دلار باز هم به کانال ۲۸ هزار تومانی سرک کشید، نهایت توان بازار سرمایه رشدی پنج صدم درصدی بود تا شاخص کل روی پایه یک میلیون و ۴۲۵ هزار واحد قرار گیرد.   رخداد مهم دیگر بورس در ششمین روز مهرماه، پاسخ به اتهام استخراج ارزهای دیجیتال بود که از نگاه بسیاری

در روزی که دلار باز هم به کانال ۲۸ هزار تومانی سرک کشید، نهایت توان بازار سرمایه رشدی پنج صدم درصدی بود تا شاخص کل روی پایه یک میلیون و ۴۲۵ هزار واحد قرار گیرد.

 

رخداد مهم دیگر بورس در ششمین روز مهرماه، پاسخ به اتهام استخراج ارزهای دیجیتال بود که از نگاه بسیاری تایید تلویحی استفاده از ماینر بود.

 

در اطلاعیه شرکت بورس تهران آمده است: اگرچه شرکت بورس اوراق بهادار تهران ورود به حوزه رگولاتوری رمزارز را به عنوان یک دارایی دیجیتال و در قالب یک پروژه تحقیقاتی دنبال کرده بود اما وجود ماینر شخصی در این شرکت تکذیب می شود.

 

 

و اما در خصوص محرک‌ها و متغیرهای تاثیرگذار باید گفت، در حوزه سیاست خارجی فعلا بازارها من‌جمله بازار سرمایه سیگنالی مثبت را در ارتباط با برجام دریافت نمی‌دارد. همزمان با تنش‌های تازه در روابط ایران با آژانس بر سر سایت کرج، فرانسوی‌ها هم تهدید کرده‌اند فرصت ایران برای شروع مجدد مذاکرات هسته‌ای دائمی نیست.

 

از نگاه بسیاری از تحلیلگران، بازار سرمایه اکنون در فاز اصلاحی و خنثی قرار دارد. اگرچه افت شاخص در بعضی از روزها به خروج سرمایه‌های حقیقی از گردونه معاملات سهام منجر شد، اما از بررسی‌های آماری این‌طور به نظر می‌آید که بیرون رفتن پول نقد از چرخه معاملات به جای آنکه به بازارهای موازی منتقل شود، با پارک شدن در حساب کارگزاری‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، منتظر فرصتی برای ورود مجدد است.‌

 

این ورود مجدد البته علاوه بر متغیرهای خارجی از جمله نرخ جهانی کامودیتی‌ها و نیز سرنوشت مذاکرات (دلار)، به تصمیمات اقتصادی دولت در زمینه کسری بودجه و فروش اوراق بدهی، تعیین نرخ سود بانکی، وضعیت تجارت خارجی و صنایع، تولید و مصرف برق، سیاست‌های یارانه‌ای و سرنوشت نقدینگی، سمت و سوی طرح جهش مسکن و … بستگی دارد که فعلا سیگنال رشد را به تالار بورس نمی‌فرستد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات